loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نکوداشت «مشفق کاشانی» برگزار می‌شود

نویسندگان مرتبط : عباس کی منش (مشفق کاشانی)

چهارشنبه 16 مرداد 1392

آئین تجلیل و نکوداشت استاد مشفق کاشانی دوشنبه 21 مرداد در تالار وحدت با حضور چهره‌های فرهنگی و خانواده این شاعر برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت «عباس کی‌منش» مشهور به «مشفق کاشانی» روز دوشنبه 21 مرداد ماه در تالار وحدت با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم و جمعی از نخبگان فرهنگی و شاعران برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است از کتاب استاد مشفق کاشانی با عنوان «به رنگ آینه» رونمایی شود، عنوان این کتاب از یکی از غزل‌های مشفق کاشانی انتخاب شده است.

این کتاب در قطع وزیری و حدود 864 صفحه خواهد بود که در بردارنده گفت‌وگو با استاد مشفق کاشانی، سالشمار زندگی، آثار مشفق در آینه نقد و نظر، سخنرانی‌ها، مقالات و دیدگاه‌ها همچنین گزیده اشعار و نو سروده‌ها و آثار چاپ نشده این شاعر کاشانی است.

مجموعه اسناد و تصاویری در کتاب «به رنگ آینه» گرد آمده که در روز مراسم پس از رونمایی به حاضران اهدا می‌شود.

سروده‌ها و ترانه‌های مشفق کاشانی از سوی برخی خوانندگان کشورمان اجرا شده‌ است که در روز مراسم تعدادی از این خوانندگان اجرای برنامه به شکل زنده خواهند داشت.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری این نکوداشت است و برای این مراسم از برخی چهره‌ها چون حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، غلامعلی حداد عادل، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و علی جنتی وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت ارشاد دعوت شده است.

گفتنی است،‌ مراسم نکوداشت «عباس کی‌منش» مشهور به مشفق کاشانی روز دوشنبه 21 مرداد ماه از ساعت 17 تا 19 با حضور خانواده این شاعر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

عباس کی منش مشهور به مشفق کاشانی، متولد سال 1304 کاشان است. او با اخذ درجه فوق لیسانس به تدریس مشغول شد و مدت 37 سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان کشور پرداخت. «خاطرات»، «هفت بند التهاب»، «انوار 15 خرداد»، «سوگنامه امام(ره)»، «مجموعه شعر جنگ» و ... از آثار کاشانی به شمار می‌آید.

خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط