loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه‌اندازی 100 کتابخانه و کانون مساجد در دهه کرامت

نویسندگان مرتبط : محمدتقی کرامتی | کرامت یزدانی

پنجشنبه 24 مرداد 1392

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به نزدیک شدن دهه کرامت گفت: در ششمین روز از دهه کرامت که به امامزاده احمد بن موسی (شاهچراغ) اختصاص دارد، حداقل 100 کتابخانه و کانون در سطح مساجد راه‌اندازی خواهد شد.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره میزان آمادگی برای برپایی برنامه‌های دهه کرامت (دهه اول ماه ذی‌العقده که آغازش با ولادت حضرت معصومه و پایانش با ولادت امام رضا همراه است) گفت: شورای هماهنگی دهه کرامت فعالیت خود را اوایل امسال آغاز کرد و از فروردین ماه تاکنون 10 جلسه برگزار کرده و اکنون نیز به منظور پیگیری برنامه‌های بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ) در ششم ذی‌القعده در شیراز هستیم.

وی با اشاره به اینکه این جلسات هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود، افزود: در مشهد نیز اقدامات مربوط به برنامه‌های حضرت امام رضا (ع) و گزارش برنامه‌ و دیدار با شخصیت‌های مختلف به ویژه تولیت آستان‌های مقدس برپا می‌شود. چهارم و پنجم شهریور ماه نیز جلسات دهه کرامت در قم برپا خواهد بود.

طاهریان با بیان اینکه اعضای ستاد مرکزی دهه کرامت از استان‌های فارس، قم و خراسان رضوی به همراه مسئولان فرهنگی استان‌ها در این جلسات شرکت می‌کنند، اظهار داشت: امسال علاوه بر برنامه‌های دهه کرامت، پنجم ذی‌القعده نیز روز بزرگداشت امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شده و حتی ایده برپایی کنگره بین‌المللی نیز مطرح است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور یادآور شد: درباره حضرت احمد بن موسی آنچه ما پیش‌بینی کردیم برنامه‌های مختلفی است که توسط تشکل‌های مردمی، مساجد، بقاع متبرکه، بسیج و سایر اقشار در ششم ذی‌القعده برپا می‌شود. علاوه بر این پروژه‌هایی در سراسر کشور با نام ایشان و حداقل 100 کتابخانه و کانون در سطح مساجد راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: شبکه خادمین فرهنگی حضرت شاهچراغ با محوریت کانون‌های مرتبط با ایشان نیز در ایام دهه کرامت برپا می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط