loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهترین یادگاری امام رضا(ع) به ایرانیان

چهارشنبه 20 شهریور 1392

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی گفت: اگر هنرمندی در باطنش محب اهل بیت(ع) بود و ظاهرش مذهبی نبود، اما جبهه حق را تقویت می‌کرد، باید از او حمایت کرد.

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 19 شهریور ماه) در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمد بیگی قاری بین‌المللی قرآن کریم و خادم حرم سیدالکریم(ع) به تلاوت آیاتی چند از کلام الهی پرداخت و در ادامه صلوات خاصه امام علی‌‌بن موسی‌‌الرضا(ع) با صدای مرحوم محمدرضا انصاریان صفای خاصی به مجلس بخشید، به گونه‌ای که گوهرهای اشک را مهمان دیدگاه حضار کرد.

قرائت شعرهای رضوی توسط صابر خراسانی و خواندن نواهای سنتی با صدای گرم «حجت اشرف‌زاده» که هر دو هنرمند از خطه خراسان بودند، زینت‌بخش محفل آیین اختتامیه چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی شد.

*هدیه گرانبهایی که امام رضا(ع) به ایرانیان داد

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری کارشناس دینی در ابتدا با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) با این مضمون که اگر کسی امر ما اهل‌ بیت(ع) را احیا کند، در روزی که دل‌ها می‌میرد، دل او زنده می‌شود، ابراز داشت: امام رضا(ع) یک هدیه گرانبها به ایرانیان اهدا کرده است، در تاریخ است که هنگام ورود امام رئوف(ع) به مشهد هنگامی که ساربان کاروان امام که از اهل سنت و از اهالی اصفهان بود، خواست از ایشان جدا شود و از حضرت نوشته‌ای به عنوان تبرک و یادبود خواستار بود.

وی افزود: امام رضا(ع) این حدیث را به او ارمغان داد: «کن محباً لآل محمد(ص) و ان کنت فاسقاً و محباً لمحبیهم و ان کانوا فاسقین»، دوستدار آل محمد و خاندان پیامبر(ص) باش، اگر چه فاسق باشی و دوست بدار دوستداران آنان را هر چند فاسق باشند، البته مرحوم مجلسی نقل می‌کند که این نوشته، تا مدت‌ها در قریه کرند اصفهان دست به دست می‌گشته و وجود داشته است.

حجت‌الاسلام زائری با اشاره به بهترین یادگاری امام رضا(ع) به ایرانیان، گفت: اعمال آدمی طبق آیه قرآنی در دو جبهه،‌ جبهه حق و یا باطل است، بنابراین اگر شاعری، بازیگری، روزنامه‌نگاری و به طور خلاصه هر هنرمندی در باطنش محب اهل بیت بود و ظاهرش مذهبی نبود، اما جبهه حق را تقویت می‌کرد، باید از او حمایت کرد و احترام گذاشت.

*تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره پیامک رضوی

در ادامه مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون مرکز قرآن و عترت، علی اصغر کار اندیش معاون توسعه مدیریت و منابع و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد که به برگزیدگان این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس زرین جشنواره و هدیه نقدی به 9 برگزیده ملی و 5 برگزیده استانی اهدا شد.

اسامی برندگان در بخش ملی به ترتیب رتبه به شرح ذیل است:

- هیئت داوران با توجه به پیامک‌های ارسالی هیچ کس را به عنوان نفر اول انتخاب نکرد.

- عالیه مهرابی از استان یزد و فرزانه پذیرش از استان بوشهر

- محمد اکبرزاده از استان تهران

- محسن کلهر از استان همدان

- فاطمه بیرانوند از استان لرستان

- علیرضا حیدری از استان خراسان رضوی

- علیرضا خوارزمیان از استان تهران

- ایمان ذکاوت‌مند از استان اصفهان

- فروغ حاجی‌پور از استان خوزستان

همچنین برگزیدگان بخش استانی که لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از آن خود کردند، به شرح ذیل است:

- استان خراسان رضوی، علی آزموده میاب

- استان قزوین، مرضیه بیگم سیاه‌پوش

- استان قزوین، حمیده شاهدنیا

- استان گیلان، رضا نیکوکار

- استان اصفهان، محمدحسین ملکیان

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره پیامک ادبی به همت مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و روابط عمومی‌های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در محورهای تک بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تمثیل‌ها، رویا پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر و جملات کوتاه با الهام از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شد.

این برنامه از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از اول اردیبهشت ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و پس از پایان مهلت ارسال آثار در تاریخ اول شهریور و از میان 675 هزار پیامک دریافتی، در نهایت پس از سه مرحله داوری برگزیدگان خود را معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط