loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ممیزی کتاب قبل از چاپ حذف نمی‌شود

پنجشنبه 21 شهریور 1392

وزیر ارشاد صبح دیروز در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواستیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم که پس از بررسی دیدگاه‌ها روشن شد نمی‌توانیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز و پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممیزی کتاب و فیلم برداشته می‌شود، گفت: ممیزی کتاب یک وظیفه حاکمیتی است و باید در انحصار دولت باشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در اسرع وقت به ناشران برای ممیزی کتاب جواب داده شود تا ناشر یک سال منتظر جواب خود باقی نماند.

وی افزود: من هیچ صحبتی درباره ممیزی فیلم یا حذف آن نکردم.

جنتی تصریح کرد: البته ما می‌خواستیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم که پس از بررسی دیدگاه‌ها و نظرات ناشران و صاحب‌نظران، روشن شد که نمی‌توانیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره تعیین مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و معاون فرهنگی وزیر ارشاد، گفت: این دو گزینه در آینده نزدیک انتخاب خواهند شد.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث حمایت از حضور کتاب‌های منتشر شده در ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: مقدمات این کار فراهم شده است و ما امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی در این باره داشته باشیم.

جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه از مصوبات روز یکشنبه هیئت دولت مواردی به بحث فرهنگ مرتبط بوده است و یا نه، گفت: یکی از مصوبات روز یکشنبه مربوط به زیر نظر قرار دادن کتابخانه‌ها و هیئت‌های امنا کتابخانه‌های عمومی و انتقال آن به شهرداری‌ها بود تا از تصدی‌گری دولت در این باره کاسته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط