loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار مجموعه هفت جلدی «مشاهیر ایران» برای نوجوانان

یکشنبه 24 شهریور 1392

مجموعه هفت جلدی «مشاهیر ایران» با معرفی مشهورترین افراد در حوزه‌های بزرگان دین، هنرمندان، شاعران، داستان نویسان و خاطره نویسان، سرداران دفاع مقدس و مصلحان اجتماعی در انتشارات سروش برای نوجوانان آماده نشر شد.

منوچهر اکبرلو نویسنده و منتقد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره مجموعه هفت جلدی «مشاهیر ایران» اظهار داشت: در این مجموعه در هر جلد 10 نفر از مشهورترین افراد حوزه‌هایی مانند بزرگان دین، هنرمندان، شاعران، داستان نویسان و خاطره نویسان، سرداران دفاع مقدس و مصلحان اجتماعی معرفی شده‌اند.

وی افزود: مجموعه «مشاهیر ایران» با همراهی محسن هجری، پریسا برازنده، محمدرضا مرزوقی، حمزه ابراهیم‌زاده، حمید باباوند و مریم اکبرلو و به سفارش انتشارات سروش آماده شده است و در مراحل پایانی چاپ است.

اکبرلو در زمینه ویژگی‌های این مجموعه توضیح داد: در کنار معرفی مشاهیر کلاسیک برای نخستین بار برخی از مشاهیر معاصر هم معرفی شده‌اند، به طور نمونه در مجموعه شاعران در کنار معرفی فردوسی و سعدی، قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی هم معرفی شده‌اند. در مجموعه دانشمندان هم از دانشمندان دوره‌های پیشین مانند جابربن حیان و هم از دانشمندان هسته‌ای معاصر یاد شده است.

وی درباره معیار انتخاب این مشاهیر عنوان کرد: این کتاب برای مخاطب نوجوان آماده شده است و در آغاز هر جلد معیار انتخاب ان 10 نفر توضیح داده شده است چون در هر حوزه افراد قابل توجهی هستند. از آنجایی که در یک کتاب محدود نمی‌توان تمام جزئیات و ابعاد زندگی مشاهیر را بیان کرد، کوشیده‌ایم بیشتر بخش‌هایی از زندگی‌ آنها را مطرح کنیم که برای نوجوانان جذاب باشد و از آن مهمتر الگوی مناسبی به نوجوانان بدهد از اینرو به ابعاد کودکی و نوجوانی آنها بیشتر پرداخته‌ایم.

مدیر پروژه مجموعه  هفت جلدی «مشاهیر ایران» خاطرنشان کرد: تولید محتوای این اثر حدود یک سال ونیم به طول انجامیده است، یکی از دلایل این زمان‌بر بودن ایجادی هماهنگی میان نویسندگان بوده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط