loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«گزیده کتاب‌شناسی امام رضا(ع)» منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : هادی ربانی

یکشنبه 24 شهریور 1392

یک نویسنده از انتشار کتاب «گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه‌السلام» خبر داد و گفت: در این کتاب‌شناسی که خود به صورت موضوعی تنظیم شده است، مهم‌ترین منابعی که به کار مخاطبان عمومی می‌آید، معرفی شده است.

هادی ربانی نویسنده و محقق در گفت‌وگو با فارس خبر از انتشار کتاب «گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه السلام» داد و گفت: در این کتابشناسی که خود به صورت موضوعی تنظیم شده است، مهم‌ترین منابعی که به کار مخاطبان عمومی می‌آید، معرفی شده است. در میان منابع معرفی شده، گاه فقط مشخصات کتابشناختی آنها آمده و گاه گزارشی کوتاه از محتوای منبع مد نظر.

وی افزود: در این کتاب منابعی درباره زندگی امام رضا(ع) در موضوعاتی چون از شهادت تا ولادت، سیره، سخنان، منابع کهن، تحلیل نظریه پردازی، دانشنامه‌ها و فرهنگنامه‌ها، منابع اهل سنت، امام رضا علیه السلام در شعر فارسی، آثار ویژه کودکان با نشریات و ویژه نامه‌ها؛ مجموعه‌ها (مجموعه مقالات و مجموعه کنگره‌ها، کتابشناسی‌ها، پایان نامه‌ها، نرم افزارها، پایگاه‌های اینترنتی، آستان قدرس رضوی، تصویری – هنری) معرفی شده است.

این نویسنده درباره هدف اصلی از تهیه و تدوین چنین کتابی اظهار داشت: کتابشناسی‌ها از نخستین منابعی به شمار می‌روند که برای شناخت منابع و آثار مورد نیاز در هر موضوعی باید به سراغ آنها رفت. کتابشناسی‌ها یکی از بهترین وسایلی به شمار می‌روند که به آسانی می‌توان به مشخصات و آثار و منابع موضوع مورد نظر دست یافت.

وی افزود: با توجه به این که در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و در هر زمینه‌ای منابع و آثار فراوانی در حال تولید است، دسترسی و مطالعه آنها تقریبا کاری غیر ممکن است. به همین دلیل گزینش و معرفی بهترین آثار و منابع تولید شده در هر زمینه‌ای، به ویژه برای مخاطبان عمومی که فرصت بررسی همه این منابع برای آنان امکان ندارد، ضرورت این کار را دو چندان می‌کند.

ربانی در پاسخ به این سوال که این کتاب برای چه گروه از مخاطبان مفید و قابل استفاده است، گفت: این کتاب برای همه کسانی که علاقه مند به مطالعه درباره حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هستند به کار می‌آید. همان طور که اشاره شد، ابعاد زندگانی حضرت و نیز منابع گوناگون در موضعات مختلف دسته بندی شده‌اند و هر کس به فراخور نیاز خود می‌تواند به آسانی به کتاب‌ها و منابع مورد نیاز خود دست یابد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط