loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کمک به کارخانه‌های داخلی کاغذ

نویسندگان مرتبط : غلامعلی حداد عادل

چهارشنبه 27 شهریور 1392

غلامعلی‌حداد عادل گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه کتاب عنوان فرمودند، یکی از راه‌های حل مشکل ناشران و مؤلفان این است که کارخانه‌های کاغذ در ایران تقویت شود تا ما از واردات بی‌نیاز شویم. دولت باید پول در اختیار مجلس قرار دهد تا کمکی صورت گیرد، اگر بودجه بیاید تصویب می‌کنیم.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم دیدار شاعران با وزیر ارشاد به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ سوالی درباره شعری خاص شعری توضیح داد: در آن شعر گفته نشده که زبان مردم تبریز فارسی است، می‌گوید: "ای زبان فارسی ای در دریای دری/ ای تو میراث نیاکان ای زبان مادری" در اینکه زبان فارسی زبان مادری است شک نداریم، اما گفته نشده زبان مادری همه مردم ایران است، آن بیتی که در آن نام تبریز آمده ربطی به بیت زبان مادری ندارد؛ در آن بیت گفته شده  "کابل و تبریز و تهران و بخارا و خجند جمله ملک توست تا تا بلخ و نشابور و هری" در این بیت کلمه تبریز آمده است. برخی‌ها این را به اشتباه فهمیده‌اند و فکر می‌کنند نظر شاعر این بوده که زبان مادری مردم تبریز فارسی است، در حالی‌که می‌دانیم زبان مردم آذربایجان ترکی است، به این زبان احترام می‌گذاریم، به وجود همه مردم آذری زبان افتخار می‌کنیم، آن زبان‌ها هم عزیز هستند و زبان فارسی زبان رسمی ملت ماست.

* کمک به کارخانه‌های داخلی کاغذ/ بودجه بیاید تصویب می‌کنیم

وی در پاسخ به فارس درباره کمک به فعال‌سازی کارخانه‌های کاغذ مثل کارون در داخل کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه کتاب عنوان فرمودند، یکی از راه‌های حل مشکل ناشران و مولفان این است که کارخانه‌های کاغذ در ایران تقویت شود تا ما از واردات بی‌نیاز شویم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره کمک‌های مجلس بیان کرد: مجلس هم کارش قانون‌گذاری است دولت باید پول در اختیار مجلس قرار دهد تا کمکی صورت گیرد، اگر بودجه بیاید تصویب می‌کنیم.

* توضیحات درباره کتاب «کوچه» احمد شاملو/ نظر مشورتی ارائه شده است

حداد عادل درباره جلد آخر «کوچه» «احمد شاملو» که به وزارت ارشاد رفته و عنوان شده برای انتشار باید در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای آن تصمیم‌ گرفته شود، توضیح شما چیست، اضافه کرد: فرهنگستان وظیفه ممیزی کتاب را برعهده ندارد، ما کلیاتی درباره هر فرهنگی ممکن است بگوییم، اما اینکه در چه کتابی چه کلماتی آمده و آن کلمات باید بیاید یا نه، وظیفه فرهنگستان نیست و وظیفه وزارت ارشاد است، البته اگر وزارت ارشاد از ما نظر بخواهد همکاری خواهیم کرد در گذشته هم همکاری کرده‌ایم، ولی مسئولیت با وزارت ارشاد است، در این راستا هم اطلاع دارم و نظر مشورتی را ارائه کرده‌ایم.

* امیدواریم در دولت اعتدال همه دور یک سفره جمع شوند

این مقام مسئول درباره پیشنهاد نگارش نسخه‌های پزشکی به زبان فارسی گفت: این موضوع را ما پیشنهاد نداده بودیم، وزیر پیشنهاد و درمان گفته بود، باید خط‌شان‌را درست کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره موارد مطرح شده و انتقادهای برخی شاعران در دیدار شب گذشته با وزیر ارشاد و حاشیه‌نشینی برخی افراد بیان کرد: امیدواریم در دولت اعتدال همه دور یک سفره جمع شوند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط