loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هویت و امنیت ملی در اسلام» روانه بازار نشر شد

چهارشنبه 3 مهر 1392

کتاب «هویت و امنیت ملی در اسلام» به قلم محمدعلی بخشی نهاوندی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شد.

امنیت نخستین نیاز یک اجتماع سالم است که هدفی دارد و برای رسیدن به آن تلاش می‌شود. هویت هم مانند امنیت دارای نقش ممتاز و کلیدی است. هدف از امنیت این است که زمینه رشد ارزش‌های والای انسانی و دینی فراهم شود تا در سایه آن هویت انسانی و دینی شکل گیرد و انسان به هدفی که برای او منظور شده برسد.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا به جایگاه و ارزش امنیت و هویت، چگونگی تحصیل و حفظ و تقویت آن‌ها و تبیین عوامل ناسازگار با آن‌ها از دیدگاه اسلام بپردازد.

فصل اول این کتاب به توضیح برخی مفاهیم و مقدماتی اختصاص داده شده که برای شناخت امنیت، هویت و رابطه آن‌ها در اسلام پرداخته است.

فصل دوم توضیح و بسط امنیت در راستای هدف از امنیت، اقسام امنیت از جهت نرم افزاری و سخت افزاری و در نهایت آسیب‌های امنیتی که امنیت را به خطر می‌اندازند اختصاص داده شده است.

فصل سوم کتاب نیز به هویت و عناصر تشکیل دهنده هویت، تبیین چگونگی هویت‌سازی یا تقویت هویت اسلامی و شناسایی آسیب‌های هویت دینی مربوط است.

در نهایت فصل آخر کتاب، مناسبات بین امنیت، هویت، رابطه و تعامل متقابل امنیت و هویت در اسلام را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب در 270 صفحه ‌به شمارگان یکهزار نسخه با قیمت 13 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط