loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

3 اثر مؤسسه حکمت و فلسفه منتخب جایزه کتاب فصل شد

سه‌شنبه 9 مهر 1392

سه اثر مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با موضوع مکاتب فلسفی اصفهان و شیراز در بیست و پنجمین جایزه کتاب فصل برگزیده شد.

کتاب «مکتب فلسفی اصفهان» به قلم سیدعلی مدرس مطلق درباره پیشینه حوزه فلسفی اصفهان و قدمت آن، آغاز و انجام آن، بنیان‌گذاران و فیلسوفان مؤثر و ماندگار آن، مکتب‌ها و حوزه‌های شکل گرفته تحت تأثیر آن، چگونگی خاتمت آن و آثار گران‌سنگ باقی مانده از این مکتب فلسفی پرداخته است.

فیلسوفان مکتب ملارجبعلی تبریزی؛ مکتب ملاحمدصادق اردستانی؛ فیلسوفان حوزه ملا اسماعیل خواجویی؛ فیلسوفان حوزه آقامحمد بیدآبادی و مکتب ملا علی نوری در این کتاب معرفی شده‌اند.

اثر برگزیده دیگر نیز «مکتب فلسفی شیراز» به قلم همین نویسنده است که آن هم درباره پیشینه، فلاسفه و حکمای نامدار و فراز و نشیب‌های این مکتب است. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند فاصله خواجه‌نصیر تا مکتب اصفهان و حلقه‌های مفقوده میان دو مکتب مراغه و اصفهان را عیان سازد تا فعالیت‌های فلسفی این دوره را بیش از پیش نشان دهد. مکتب شیراز دوره‌ای است مابین مکتب مراغه و مکتب اصفهان، مکتب مراغه دوره شرح و بسط است، چه برای فلسفه مشاء و چه برای فلسفه اشراق و مکتب اصفهان دوره تأسیس و طرح نو درانداختن است.

اثر سوم نیز «سیر تحول مکتب فلسفی اصفهان از ابن سینا تا ملاصدرا» به قلم مهدی امامی جمعه است.

این آثار از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.

بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل ویژه بهار چهارشنبه 10 مهرماه، از ساعت 15:30 تا 17:30 در سرای اهل قلم واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط