loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در قالب اشعار حماسی

دوشنبه 15 مهر 1392

«سرود حماسه‌ها» از سوی انتشارات سدرة‌المنتهی راهی بازار نشر شد. حفیظ‌‌الله جلالی‌چالشتری، شاعر این اثر گفت: این کتاب تاریخ منظوم انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.-

جلالی‌چالشتری، شاعر استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره «سرود حماسه‌ها» توضیح داد: این اثر 10 هزار و 200 بیت را در خود جای داده است. این ابیات به بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌پردازند.

وی ادامه داد: وقایع مربوط به قبل و بَعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر موضوع‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

شاعر کتاب «سرود حماسه‌ها» با بیان این‌که بیش از 10 سال به سرودن این اشعار پرداختم، افزود: وقتی انقلاب پیروز شد و بَعد از گذشت یک سال از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خود این چنین بیان کردند که «نگذارید این حماسه‌ها خاموش بمانند. شعرا ساکت ننشینند. تاریخ بسازید برای این ملت فداکار.» این سخنرانی امام خمینی(ره) زمینه ایجاد انگیزه برای سرودن این اشعار را به وجود آورد.

جلالی‌چالشتری با اشاره به اهداف نگارش این اثر گفت: زنده نگه داشتن مَرام و انگیزه شهدای هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن‌ها به نسل‌های کنونی و آینده از اهداف سرودن این اشعار به شمار می‌آیند. با نگارش این اثر می‌خواستم ثابت کنم افرادی که جان خود را در راه نظام جمهوری اسلامی ایران فدا کردند، به دلیل دنیا و کسب مقام نبود بلکه برای آخرتشان و برای رضای خداوند به نبرد علیه دشمن پرداختند.

وی اظهار کرد: مخاطبان با مطالعه این کتاب با چرایی انقلاب و دفاع مقدس آشنا می‌شوند و پاسخ بسیاری از سوال‌های مربوط به چگونگی انقلاب و دفاع مقدس را دریافت می‌کنند.

چاپ نخست کتاب «سرود حماسه‌ها» اثر حفیظ‌‌الله جلالی‌چالشتری با شمارگان هزار و 500 نسخه، 504 صفحه و به بهای 100 هزار ریال در قطع رقعی به تازگی از سوی انتشارات سدرة‌المنتهی راهی بازار نشر شده است.

«حماسه‌های انقلاب»، «سفیر عشق»، «سرود پروانه‌ها» و «سفرنامه امام رضا(ع) از مدینه تا مرو» عناوین کتاب‌هایی را تشکیل می‌دهند که به قلم حفیظ‌‌الله جلالی‌چالشتری، شاعر پیشکسوت استان چهارمحال و بختیاری نگارش و منتشر شده‌اند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط