loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی کودکان با خوی استکباری آمریکا در کتاب «مهمان آمریکایی»

شنبه 27 مهر 1392

مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» در آستانه فرارسیدن روز 13 آبان همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار کتاب «مهمان آمریکایی» را که نمونه‌هایی از آن را در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه کرده بود، را منتشر و به مخاطبان کودک ارائه کرده است.

کتاب «مهمان آمریکایی» توسط «امیرحسین مخدومی شریبانی» یک نوجوان ایرانی به نگارش درآمده است، که این اثر کودکان را با خوی استکباری آمریکا آشنا می‌سازد.

مضمون کتاب «مهمان آمریکایی» به داستان دختر بچه‌ای به نام «ثنا» مربوط می‌شود که برای او از آمریکا یک عروسک «باربی» هدیه می‌آورند، این کودک که اصلاً با مفهوم  عروسک باربی آشنا نیست، این عروسک را کنار بقیه عروسک‌هایش قرار می‌دهد اما این عروسک با نبود «ثنا» برای سایر عروسک‌ها به تعیین و تکلیف کردن می‌پردازد و می‌خواهد فرهنگ آنها را عوض کند.

 

وقتی «ثنا» به اتاق‌اش می‌آید، می‌بیند که اتفاقات ناگواری در اتاق‌اش رخ داده است و این امر باعث ناراحتی همه عروسک‌ها شده است به گونه‌ای که همه عروسک‌های او صدمه دیده‌اند و دیگر قادر به تحمل این عروسک نیستند، «ثنا» بالاخره از خیر این عروسک که برای او هدیه آورده‌اند، می‌گذرد و در انتها این عروسک را به سطل زباله می‌اندازد.

بر مبنای این گزارش، مسئولان مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» معتقد هستند که کودکان را باید از همان دوره کودکی با استکبار آشنا کنیم به همین منظور کتاب «مهمان آمریکایی» را در 12 صفحه با این موضوع برای گروه سنی کودکان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط