loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وجود 3 هزار کتاب گویا در کتابخانه «اندیشه سپید» زنجان

سه‌شنبه 30 مهر 1392

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 3 هزار نسخه کتاب به صورت گویا در کتابخانه عمومی «اندیشه سپید» زنجان وجود دارد.

محمد ربیع‌احمدخانی به کتابخانه عمومی اندیشه سپید (روشندلان) زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این کتابخانه نخستین کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در بین ادارات کل کتابخانه‌های عمومی کشور محسوب می‌شود.

وی به بخش‌های مختلف کتابخانه اندیشه سپید اشاره کرد و افزود: سالن مطالعه، بخش ویژه سمعی و بصری، مخزن، بخش استریو، نمازخانه و بخش اداری از قسمت‌های مختلف این کتابخانه محسوب می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به اعتبار احداث کتابخانه اندیشه سپید اشاره کرد و گفت: اعتبار این کتابخانه از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان زنجان تامین شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کتابخانه عمومی اندیشه سپید در دو شیفت صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به مراجعین است.

* ارسال کتب و سی دی برای روشندلان از طریق پست

ربیع‌احمدخانی به ارسال کتب و سی دی  برای روشندلان استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: روشندلان استقبال خوبی از این اقدام نهاد کتابخانه عمومی استان دارند.

وی خاطرنشان کرد: درراستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان روشندلان کتاب‌ها و سی دی‌های درخواستی اعضای کتابخانه عمومی اندیشه سپید (روشندلان) از طریق پست برای آنها ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: بر اساس این طرح و طی هماهنگی‌های انجام شده با اداره پست استان کتاب‌های بریل و سی دی‌های درخواستی اعضای کتابخانه عمومی اندیشه سپید در کیف‌های مخصوص به صورت رایگان در درب منازل روشندلان امانت داده شده و در موعد مقرر توسط اداره پست به کتابخانه عودت داده می‌شود.

این مسئول تعداد کتاب‌های به خط بریل کتابخانه عمومی اندیشه سپید اشاره کرد و گفت: یک هزار نسخه کتاب بریل در این کتابخانه برای استفاده روشندلان زنجانی وجود دارد.

ربیع‌احمدخانی به آمار کتاب‌های گویای این کتابخانه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندی نابینایان از برنامه‌ها 3 هزار نسخه کتاب به صورت گویا در این کتابخانه وجود دارد.

* وجود 2 هزار و 200 نسخه کتاب چاپی در کتابخانه «اندیشه سپید» زنجان

وی تعداد اعضای کتابخانه اندیشه سپید زنجان را 220 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: همچنین 2 هزار و 200 نسخه کتاب چاپی در این کتابخانه موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متذکر شد: امید است امکانات موجود در کتابخانه اندیشه سپید برای روشندلان زنجانی کافی باشد و آنها بتوانند به راحتی از امکانات و تجهیزات این کتابخانه بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط