loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعتراض نویسندگان به حضور اسراییل در نمایشگاه کتاب مکزیک

یکشنبه 10 آذر 1392

نویسندگان و اهالی فرهنگ در جهان عرب با برپایی یک کمپین اینترنتی نسبت به حضور اسرائیل به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی «گوادالاخار» اعتراض کردند.

بنابر این گزارش این دوره از این نمایشگاه بین‌المللی کتاب که پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان است از امروز در مکزیک برپا می‌شود و قرار است «شیمون پرز» رئیس جمهور اسرائیل آن را افتتاح کند.

در این کمپین ضداسرائیلی آمده است: ارزش‌های عدالت و آزادی ارزش‌هایی انسانی است که پایه‌های اساسی خلاقیت است و این ارزش‌ها هرگز در این رژیم شهرک نشینان استعمارگر تحقق نیافته و نخواهد یافت.

در کنار این کمپین عربی، تعدادی از نویسندگان آمریکای لاتین در بیانیه‌ای خطاب به برگزار کنندگان این نمایشگاه، با اشاره به اعمال وحشیانه اسرائیل در حق مردم فلسطین، خواستار معرفی واقعی اسرائیل در این نمایشگاه کتاب شدند و نوشتند: از برگزارکنندگان نمایشگاه می‌خواهیم حداقل در سال آینده فلسطین را میهمان ویژه جشنواره کنند.

در همین حال گروه‌های یهودی مکزیک دربرابر این مخالفت‌ها واکنش نشان داده و مدعی شده‌اند اسرائیل یک کشوری دارای تاریخی عمیق است که در نمایشگاه این امر بر همگان معلوم می‌شود!

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط