loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار مجموعه اشعار «حسان» با رویکرد امر به خوبی‌ها

نویسندگان مرتبط : حبیب چایچیان

چهارشنبه 27 آذر 1392

محسن چایچیان، فرزند استاد حبیب‌الله چایچیان شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) بیان داشت: در گذشته جزوه کوچکی از اشعار پدرم را با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» آماده و در تیراژ 70 نسخه منتشر کردم که آن منتخبی از اشعار دیوان‌های مختلف استاد حسان بود.

وی اضافه کرد: بعد از سخنان مقام معظم رهبری که به شعرا تذکر داده بودند که اشعاری اثرگذار در امور معنوی جوانان مخصوصاً کارهای روزمره‌شان، آماده شود، استاد حسان هم این مجموعه را تهیه کردند و بنده نیز کارهای چاپی آن را انجام دادم که نسخه اول را نزد رهبر معظم انقلاب تقدیم کردیم.

چایچیان با بیان اینکه کارهای اولیه این کار را انجام داده‌ام، ادامه داد: این اثر دارای حدود 60 صفحه است که در هر صفحه یک شعر آورده شده است، که بیشتر این اشعار امر به معروف و نهی از منکر است البته اشعار آئینی هم در آن مشاهده می‌شود.

بر اساس این گزارش، حبیب‌الله چایچیان، متخلص به «حسان» در سال 1302 در تبریز چشم به جهان گشود. در 6 سالگی همراه خانواده‏اش به تهران مهاجرت کرد. تحصیلات خود را در تهران در مدرسه‏ ایران و آلمان به پایان رساند و با تشویق‌های مادر که از عاشقان مولا على و اهل‏بیت (ع) بود، به سرودن اشعار مذهبى در مدح و مرثیه ائمه اطهار (ع) پرداخت.

از کسانى که حبیب‌الله چایچیان مورد محبت و لطف خاص خود قرار داد، مرحوم علامه امینی (ره) صاحب کتاب «الغدیر» بود و وسیله‏ آشنایى‏ وی با این علامه شهیر، شعرى بود که از زبان حضرت ابوالفضل (ع) در شب عاشورا خطاب به سیدالشهداء سروده بود.

از آثارى که تاکنون از استاد حسان به چاپ رسیده می‌توان به «گل‌هاى پرپر»، «خزان گلریز»، «باغستان عشق»، «سایه‏هاى غم»، «اى اشک‏ها بریزید (جلد اول دیوان اشعار)»، «خلوتگاه راز (جلد دوم دیوان اشعار)»، «زینب بانوى قهرمان کربلا»، «بنال اى نى»، «اللّه‏ اکبر»، «نداى برتر»، «فاطمة‏الزهرا (تقریرات علامه امینی)»، چهل‌حدیث جالب از على بن ابی‌طالب (ع) و جلد سوم دیوان اشعار اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط