loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «نمایشنامه‌های آسان» به قلم حسن دولت آبادی

پنجشنبه 5 دی 1392

«نمایشنامه‌های آسان» مجموعه‌ای از سی جلد نمایشنامه برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است که به قلم حسن دولت آبادی نوشته شده و انتشارات سوره مهر به تازگی آن را منتشر کرده ‌است.

این مجموعه نتیجه تلاش‌های 11 ساله نویسنده ‌است و پنج جلد از 30 عنوان آن برای دوران ابتدایی، پانزده جلد برای دوران راهنمایی و ده جلد هم برای دوران دبیرستان تالیف شده است.

«نمایشنامه‌های آسان» مشتمل بر 150 نمایشنامه است که در انتهای هر یک از آنها دستورالعمل‌هایی در قالب «طرح پیشنهادی برای کارگردان»، «تحلیل شخصیت‌ها برای کارگردان»، «گفتگوی پیش از اجرا» و «کارگردانی عروسکی» در اختیار دانش‌آموزان و دبیران قرار گرفته ‌است.

هدف از نگارش این اثر استفاده از هنر تئاتر برای اهداف تعلیمی و آموزشی بوده به همین منظور مضامینی چون دروغ نگفتن، تحمل کردن دیگران، تعامل با مردم، به خدا پناه بردن، اجتناب از گناه، استفاده از فرصت‌ها، ارزش دادن به سرزمین خود، عدم شیفتگی کاذب نسبت به دیگران و احترام به بزرگسالان در آنها مورد تأکید قرار گرفته‌است.

مجموعه سی جلدی «نمایشنامه‌های آسان» متناسب با امکانات مدارس کشورمان و برای اجرا در کلاس تهیه شده و در قطع وزیری کوتاه با شمارگان 2500 نسخه منتشر شده ‌است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط