loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جشن تولد ۵۵ سالگی شاعر متعهد کرمانشاه

نویسندگان مرتبط : احمد عزیزی

شنبه 7 دی 1392

چهارم دی‌ماه مصادف با سالروز تولد شاعر انقلابی احمد عزیزی است؛ همان شاعری که سال‌هاست نوای اشعارش از حنجره‌اش شنیده نشده، او از نیمه اسفند ۸۶ تاکنون در بیمارستان به سر می‌برد.

احمد عزیزی در 4 دی ماه 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد. وی در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابانها و... به خوبی فرا گرفت.

عزیزی قبل از پیروزی انقلاب به دعوت شمس آل احمد به تهران رفت و دیداری نیز با مرتضی مطهری داشت. وی با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مکان نمود و برای مدتی ساکن شهرستان نور شد سپس در تهران اقامت گزید و به همکاری با روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت.

سرودن شعر را از سال‌های جوانی با مجله جوانان آغاز کرد؛ از پانزدهم اسفندماه 1386 بعلت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا کرمانشاه تا کنون بستری است.

هر ساله خانواده این شاعر متعهد در سالروز تولدش در بیمارستان گرد او جمع شده و جشن تولدی می‌گیرند، این مهم روز گذشته نیز برگزار شد و کیک تولد 55 سالگی احمد عزیزی با حضور خانواده و خواهرش زینب عزیزی بریده شد.

البته ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عصر روز گذشته به مناسبت سالروز تولد احمد عزیزی از وی که در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری است، عیادت کردند.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این عیادت به خبرنگار فارس گفت: کنگره ملی احمد عزیزی با موافقت وزیر ارشاد برگزار می‌شود و کتاب‌های این شاعر انقلابی تجدید چاپ خواهد شد تا افراد مختلف با اشعار آیینی وی بیشتر آشنا شوند.

از آثار این شاعر می‌توان به: «کفشهای مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه و باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رؤیا»، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ» اشاره کرد.

در ذیل این مطلب عکس‌های از این جشن تولد می‌آید،

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط