loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهمین «جهنم تکریت» دیده می‌شود

سه‌شنبه 17 دی 1392

«جهنم تکریت» کتاب برگزیده 20 سال ادبیات مقاومت در بخش خاطرات، به زودی به چاپ نهم می‌رسد.
«جهنم تکریت» خاطرات خودنوشت سرگرد آزاده مجتبی جعفری از جنگ هشت ساله است که در هشت فصل نوشته شده است.

«آتش بس تا العماره»، «بغداد شهر هزارو یک شب»، «تکریت آغازی بی‌پایان»، «کربلا اسیری در خانه»، «عید اسارتی»، «در عزای امام»، «حزب‌اللهی ها» و «گامی به سوی ایران»برخی از فصل‌های کتابند.

مجتبی جعفری در «جهنم تکریت» با زبانی ساده و به روشنی به بیان خاطرات خود از دوران اسارتش می‌پردازد. اسارتی که از سال‌های پایانی جنگ یعنی سال 67 تا سال 69 به طول انجامید. جعفری در خاطرات خود اطلاعات دقیقی از اردوگاه‌های عراقی و وضعیت اسرای ایرانی در زمان جنگ و پس از اعلام آتش بس می‌دهد و به بیان دردها و مرارت‌های سال‌های اسارت خود و دیگر دوستانش می‌پردازد.

جعفری در دیباچه کتاب این‌گونه نوشته است: «نام دوران اسارت را «جهنم تکریت» گذاشته ام که دلایل آن را در متن کتاب می‌یابید؛ اما لازم می‌دانم توضیح دهم که در این بیان سعی کرده‌ام تا هم با خویشتن امانت و صداقت را رعایت کنم و هم با شما. دانستن بسیاری از آنچه که می‌نویسم، برای شما لازم نیست؛ ولی حفظ امانت و به کارگیری صداقت ، ارزشی بالاتر از آن دارد تا بخواهم دربازنگری حوادث دوران «جهنم تکریت» روی حقایق پرده افکنم و تنها وقایعی را بازگو کنم که برایم باعث ایجاد حسن نیت ها شود.»

کتاب «جهنم تکریت» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۲۱۰ صفحه، قطع رقعی و با شمارگان دو هزار و 500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ نهم خواهد رسید.
منبع: سوره مهر

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط