loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هشتمین شب شاعر، پاسداشت محمدکاظم کاظمی

نویسندگان مرتبط : محمدکاظم کاظمی | غلامعلی حداد عادل

چهارشنبه 18 دی 1392

هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های «شب شاعر» با حضور دکتر غلامعلی حداد عدال و جمعی از فرهیختگان و شاعران، به تجلیل از شاعر معاصر افغان، آقای محمدکاظم کاظمی می‌پردازد.

محمدکاظم کاظمی شاعر و نویسنده افغان، در سال ۱۳۴۶ شمسی در شهر هرات افغانستان چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را در مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت. از سال ۱۳۶۵ فعالیت‌های ادبی را آغاز کرد، اما انتشار مثنوی «بازگشت» در فروردین ۱۳۷۰ مایه شهرت او شد. او علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمن‌های ادبی، انتشار نقدها و مقالات در مطبوعات، تألیف و ویرایش کتاب و... نیز فعالیت کرده است.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «شمشیر جغرافیا»، «پیاده آمده بودم»، «روزنه»، «ده شاعر انقلاب»، «رصد صبح»، «مرقع صد رنگ» و بسیاری کتاب دیگر اشاره نمود. او علاوه بر کتب شعر بسیاری از کتاب‌های تحقیقی را تألیف و ویرایش نموده است. همچنین از وی به عنوان یکی از «بیدل شناسان» برجسته یاد می‌شود، که تحقیقات زیادی درباره شعر و زندگی «بیدل دهلوی» شاعر نامدار سبک هندی (متوفی به سال 1133 هجری قمری) از خود به جای گذاشته است.

در هشتمین جلسه‌ی «شب شاعر» که با عنوان «شمشیر جغرافیا» برپا می‌شود با حضور و سخنرانی فرهیختگان و شاعرانی چون غلامعلی حداد عادل، سعید قاسمی، وحید جلیلی، علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان، مصطفی محدثی خراسانی، نعمت الله سعیدی، بهروز قزلباش، عباس براتی‌پور، محمدمهدی سیار و... از تلاش‌های محمدکاظم کاظمی در ارتقای جایگاه زبان شیرین پارسی، تجلیل و تقدیر خواهد شد.

این نشست روز سه‌شنبه 17 دی 92 از ساعت 14:30، از طرف سازمان هنری رسانه‌ای اوج در محل این سازمان به نشانی «خیابان طالقانی، روبروی سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی، شماره‌ی 98، نخلستان اوج» برگزار خواهد گردید. حضور عموم علاقمندان موجب گرمی بیشتر این محفل و مجلس خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط