loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «امیر کرامت، امام حسن مجتبی(ع)» منتشر شد

شنبه 21 دی 1392

کتاب «امیر کرامت، امام حسن مجتبی (ع)» تألیف حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا از سوی انتشارات سبط اکبر(ع) منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب دارای هفت فصل نظیر «نگاهی به زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام»، «منزلت امام حسن مجتبی علیه السلام در نزد رسول خدا (ص)»، «فضائل اخلاقی امام حسن مجتبی (ع)»، «معجزات و کرامات از امام حسن مجتبی علیه السلام»، «سخنان عرشی (چهل حدیث)»، «پاسخ و پرسش‌ها» و «وصایا، مصائب و اشعار» است.

حجت‌الاسلام محمدی‌نیا در این کتاب تلاش کرده است به سوالاتی همچون «علت صلح تحمیلی امام حسن علیه السلام چه بود؟»، «آیا نوشیدن سم توسط امام حسن علیه‌السلام یک نوع خودکشی نبود؟»، «آیا می‌توان امام حسن و امام حسین علیه السلام را فرزندان رسول خدا (ص) نامید؟»، «چرا امام حسن مجتبی علیه السلام همسر قاتلش را از خود دور نکرد؟»، «علت داشتن زنان متعدد امام علیه السلام چه بود؟» و «علت ازدواج آن حضرت با دختر اشعث بن قیس» پاسخ داده است.

 

 

 

در بخشی از کتاب «امیر کرامت، امام حسن مجتبی (ع)» درباره «آیا نوشیدن سم توسط امام حسن علیه السلام یم نوع خودکشی نبود؟»، می‌خوانیم: با توجه به اینکه آن حضرت می‌دانست که جُعده (همسرش) به ایشان سم می‌نوشاند، چرا سم را نوشید و چرا جلوگیری نکرد تا عمر بیشتری نماید و برای جامعه مسلمانان مفید باشد، آیا این کار یک نوع خودکشی نبود؟! و این کار با مقام عصمت سازگار است؟! و آیا این عمل ضرر به نفس و حرام نیست؟!.

در مورد سایر ائمه اطهار علیه السلام که اکثراً مسموم شدند این پرسش‌ها به ذهن می‌آید و آمدن سوال به ذهن یک امر طبیعی است، همچنین به ذهن می‌آید حضرت امیرالمؤمنین (ع) با این که می‌دانست ابن ملجم شمشیرش را برای کشتن وی پنهان نموده، چرا آن حضرت با آن قدرت و تدبیر و عقلانیت برخورد نکرد تا زنده بماند و برای جوامع بشری و اسلام مفید واقع شود.

ج) پاسخ آن است که علم غیب تکلیف‌آور نیست، یعنی این طور نیست که اگر علم به غیب داشته و خود را در معرض کشتن قرار داد حرام باشد و یک نوع خودکشی محسوب شود. زیرا اولاً علم از جهتی بر سه قسم نظیر «علمی که برای قاضی با دلیل و شواهد و تفحص حاصل می‌شود»، «علمی که از طریق شهادت عده‌ای ثابت می‌گردد و این دو قسم علم حجت است» و «قسم سوم علمی است که با دو قسم قبلی فرق بسیار دارد و آن علم غیب است که ائمه اطهار علیه السلام از این علم برخوردارند»، است.

انتشارات «سبط اکبر (ع)» کتاب «امیر کرامت، امام حسن مجتبی (ع)» را در 164 صفحه و با قیمت 4800 تومان منتشر و به مخاطبان و دوستداران اهل بیت (ع) ارائه کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط