loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجله صوتی «از مسیح جان تا مسیح جهان» منتشر شد

یکشنبه 22 دی 1392

موسسه دارالحدیث به مناسبت میلاد حضرت عیسی و تقارن آن با ایام میلاد پیامبر اسلام مجله صوتی «از مسیح جان تا مسیح جهان» را تولید و منتشر کرده است.

 اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث به مناسبت میلاد عیسی بن مریم و تقارن آن با ایام میلاد خاتم الانبیاء علیهم السلام، مجله صوتی «از مسیح جان تا مسیح جهان» را تولید و منتشر کرده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجله صوتی سروده شدن اولین شعر (ترجیع بند) فارسی در مدح حضرت مسیح علیه السلام با درون مایه عرفانی است که به همراه پنج نمایش صوتی، روح معنویت را در کالبد این مجموعه دمیده است.

پرسشی هم به عنوان سوال مسابقه به همراه جوایزی برای این مجله صوتی در نظر گرفته شده که قرعه کشی آن در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

این مجله صوتی شامل بخش‌های زیر است:

1. آرم (آیتم ثابت یک دقیقه و نیمی ابتدای هر برنامه که به مثابه‌ی ویترین برنامه است)

2. پلاتوی مجری‌ها (سبک جدیدی از برنامه سازی رادیویی که در فضای خانوادگی ارائه شده است)

3. بخش کارشناسی: کارشناس برنامه  حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فرجی که در کنار آیت الله ری شهری کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم علیهما السلام» را تالیف کردند به بررسی ابعادی از شخصیت حضرت مسیح می‌پردازند که کمتر به آنها توجه شده است.

4. نمایش صوتی: پنج نمایش صوتی مختلف کوتاه که بر اساس روایات و حکایاتی با محوریت حضرت مسیح و برخی معصومین علیهم السلام با بازی بازیگران حرفه ای رادیو اجرا شده است.

5. شعر خوانی: یک ترجیع پنج قسمتی توسط مصطفی عمانیان مخصوص مجله صوتی سروده و در هر برنامه یک قطعه از آن قرار داده شده است.

6. گزارش مردمی: گزارشگر برنامه سوالاتی از مردم می‌پرسد که در لابلای آیتم‌های مختلف به آنها پاسخ داده می‌شود.

7. میان برنامه: در میان آیتم‌های مختلف برنامه سعی شده از موسیقی‌ها، مداحی‌ها و سخنان بزرگان متناسب با محتوای برنامه استفاده شود.

8. متن خوانی: اجرای متن‌های کوتاه متناسب با موضوع برنامه توسط گوینده های برنامه

از دیگر ویژگی‌های این مجله صوتی حضور کاراکتر کودکی است که فرزند فرضی آقای حسینی و خانم صدرپور (گویندگان اصلی برنامه) است و جذابیت خاصی به این مجموعه داده است.

این سبک جدید که تصمیم دارد با رویکردی جذاب ولی پر محتوا به نشر معارف اسلامی بپردازد، به عنوان نخستین گام برای تولیدات رادیویی این مجموعه در این مجله صوتی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط