loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«۴۱ پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» منتشر شد

دوشنبه 23 دی 1392

کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» دربردارنده پنج بخش با عناوینی همچون «مقدمه»، «اعتقاد به امام زمان (عج)»، «دوران غیبت»، «ظهور امام زمان (عج)» و «چند پرسش دیگر» است.

این کتاب با این پرسش که چطور می‌توان باور کرد که حضرت مهدی (عج) نزدیک به 12 قرن عمر کرده است؟ شروع می‌شود که در جواب آن آمده است:

الف) با توجه به قرآن کریم، داشتن عمر طولانی برای یک انسان محال و ممکن نیست. در آیه 14 سوره عنکبوت، مدت حضور حضرت نوح (ع) میان قومش و راهنمایی آنها 950 سال ذکر شده است. البته این مدت، فقط تا زمان طوفان و نابودی کافران است و خدا می‌داند که پس از آن، حضرت نوح (ع) چندین سال دیگر عمر کرد. بر اساس برخی از روایات عمر حضرت نوح 2500 سال بوده است (بحارالانوار، ج 6، ص 314) با این حساب، عمر حضرت مهدی (عج) هنوز به عمر حضرت نوح (ع) نرسیده است.

ب) حضرت مهدی (عج) تنها انسانی نیست که از عمر طولانی برخوردار شده است. در کتاب‌های تاریخی، از افراد بسیاری یاد شده است که عمرهای چند صد ساله داشتند و این افراد به معمرین مشهورند. مرحوم علامه مجلسی، نام تعدادی از این افراد را در کتاب بحارالانوار گرد آورده است. بنابراین عمر طولانی حضرت مهدی (عج) امری بی‌سابقه نیست.

پ) دانش پزشکی داشتن عمر طولانی را محال نمی‌داند. اگر کسی بتواند مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای را به خوبی مراعات کند و به سلامتی‌اش اهمیت بدهد و بدن خود را به درستی مدیریت کند، بی‌تردید عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

در سال 1901 در آمریکا، متوسط عمر مردها 48/23 سال و متوسط عمر زن‌ها 51/80 سال بود که در سال 1994 متوسط عمر مردها به 63/50 و متوسط عمر زن‌ها به 68/95 رسید. این افزایش به دلیل توجه بیشتر به تغذیه و بهداشت در دوران کودکی و بهبود شرایط درمان بود. از نظر دانش پزشکی دلیلی نیست که بگوید همه آدم‌ها باید حتماً در سال معینی از عمرشان بمیرند و نمی‌توانند بیشتر از آن تاریخ معین عمر کنند.

 

 

 

ت) همچنین باید بدانیم که قدرت خدا خیلی زیاد است. او که جهانی را به این بزرگی و این همه شگفتی آفریده است قطعاً می‌تواند انسانی را هم در طول قرن‌ها زنده نگه دارد. قدرت خدا هیچ حد و مرزی ندارد. همان خدایی که آدم را از گل آفرید و موسی (ع) را به سلامت از رود نیل عبور داد و عیسی (ع) را بدون پدر به وجود آورد، همان خدا هم توانسته است امام زمان (عج) را تا امروز زنده نگه دارد. قدرت خدا بیش از آن است که در فهم آدمی بگنجد.

در کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» پرسشی دیگری درباره شهادت این امام همام مطرح شده است که آیا درست است که یک زن امام زمان (عج) را شهید می‌کند؟، که در جواب آن می‌خوانیم:

الف) روایت ضعیفی هست که در کتاب‌های اصلی حدیث وجود ندارد و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. بر اساس این روایت، امام زمان (عج) به دست زنی ریش‌دار به شهادت می‌رسد.

ب) در حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) آمده است: «هیچ یک از ما امامان نیست مگر آن که مسموم می‌شود (یا باشمشیر و امثال آن به قتل می‌رسد) با توجه به این حدیث، امام زمان (عج)، هم مانند اجداد خود در راه دین خدا شهید خواهد شد، اما اصلاً معلوم نیست که چه کسی و چگونه آن حضرت را شهید خواهد کرد.

انتشارات «قدیانی» کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» را در 64 صفحه و با قیمت 4000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط