loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ اصطلاحات طلاب منتشر شد

نویسندگان مرتبط : مهدی مسائلی

چهارشنبه 25 دی 1392

کتاب «فرهنگ اصطلاحات طلاب» به کوشش حجت الاسلام مهدی مسائلی توسط انتشارات آرما منتشر شد.

طلاب و روحانیان از بَدوِ ورود به حوزه‌های علمیه، با مجموعه‌ای از اصطلاحات و الفاظ روبرو می‌شوند که در ابتدا، برای آنها نامأنوس به نظر می‌آید، اما مدتی بعد، طلاب تازه وارد نیز همین اصطلاحات را استفاده می‌کنند که ادبیاتی اختصاصی برای آنها به وجود می‌آورد. بدون شک، شناخت این اصطلاحات و الفاظ برای بسیاری جذاب است.

کتاب «فرهنگ اصطلاحات طلاب» مجموعه‌ای از این اصطلاحات است که به کوشش حجت السلام مهدی مسائلی گرده آوری شده و با بیان و توضیح بسیاری از اصطلاحات متداول میان روحانیان، سعی در شناساندن فرهنگ حاکم بر حوزه‌ها دارد.

در این اثر برای بعضی اصطلاحات، توضیح بیشتری وجود دارد زیرا نویسنده معتقد است که توضیح بیشتر آنها می‌تواند نمای روشن‌تری از فرهنگِ و رسوم طلاب ارائه کند.

اگر چه در این مجموعه نویسنده تلاش کرده است تا بیشتر اصطلاحات متداول در حوزه‌ها را گردآوری کند، در مقدمه نیز بر این نکته تأکید دارد که فقط قسمتی از این اصطلاحات را گردآوری کرده است و تکمیل آنها فرصت و همکاری بیشتری را می‌طلبد. افزون بر این، وی به این نکته نیز اشاره‌ای دارد که برای آن که بی دلیل بر حجم اثر افزوده نشود از بیان و توضیحِ بسیاری از تعبیرات و ضرب المثلهای عربی، و یا اصطلاحات علمی که کابرد عمومی ندارند، صرف نظر کرده است.

در مجموع این کتاب اثری نو و بدیع است که برای قشرها و مخاطبان مختلف، جذابیت خاص خود را دارد. گرچه در این میان برای کسانی که می‌خواهند آگاهی خود را از روحانیان کامل کنند، جذابیت بیشتری دارد.

علاوه بر این، کتاب «فرهنگ اصطلاحات طلاب» که در 160 صفحه  و با قطع رقعی منتشر شده است  طرح جلدی زیبا و صفحه آرایی وزینی دارد که بر جذابیت آن بسیار می‌افزاید. علاقه مندان  می‌توانند این  کتاب را که توسط نشر آرما منتشر شده است، از طریق سایت انتشارات (nashrearma.com) یا تماس با شماره تلفن: 2351709-0311 تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط