loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» رونمایی شد

نویسندگان مرتبط : موسسه خبرگزاری فارس

چهارشنبه 2 بهمن 1392

نویسنده کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا تحت نفوذ و فشار سیاست‌هایی است که صهیونیسم اعمال می‌کند، گفت: آزادی بیان غربی‌ها شامل انتقاد از لابی صهیونیسم نمی‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» تألیف «مانوئل گالیانا روس» با ترجمه «رسول گودرزی» و «سعید متین» با حضور نویسنده و مترجمان اثر، هادی خرسندی مدیرعامل انتشارات خرسندی، رضا منتظمی مترجم و جمعی از اهالی رسانه در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رضا منتظمی که دیباچه کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» را نوشته است، بیان داشت: اتفاق مهمی در آمریکا و اروپا در حال رخ دادن است، و آن توجه به لابی صهیونیسم و سیطره آن در جامعه آمریکا و اروپا است چراکه دخالت‌های صهیونیسم در بخش رسانه، سیستم بانکی، منابع و مراکز تجاری، شرکت‌های بزرگ تجاری و نفوذ و تأثیر آنها در مراکز تصمیم‌گیری‌های مختلف باعث شده تا سیاست‌ها و منافع اروپا و آمریکا قربانی منافع صهیونیسم‌ها شود، منافعی که هیچ ارتباطی با شرایط بحرانی امروز اروپا و آمریکا ندارد.

* منتظمی: استفاده لابی صهیونیسم از آخرین سلول‌های آمریکا برای رسیدن به منافع خود

وی اضافه کرد: ورود صهیونیسم در اکثر حوزه‌ها به بحران مالی که اکنون آمریکا و اروپا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ارتباطی دارد زیرا ما شاهد واکنشی در آمریکا و اروپا هستیم که متفکران، هنرمندان، سینماگران و اساتید دانشگاه این حرکت آنها را نقد می‌کنند آنقدر این حرکت توسعه پیدا کرده است که ما شاهد آن هستیم که بحث لابی اسرائیل که در گذشته در ادبیات سیاسی و رسانه‌های غربی وجود نداشت، اکنون وارد ادبیات سیاسی شده و رسانه‌ها درباره آن مقاله می‌نویسند و به نوعی موضوع بحث رسانه‌های آمریکا و اروپا شده است.

منتظمی با بیان اینکه مقالات، کتاب‌ها، کاریکاتور، فیلم‌های مستند و کلیپ زیادی در نقد صهیونیسم‌ها ساخته شده است، ادامه داد: اگر نگاهی و جست‌وجویی در گوگل داشته باشید به وضوح خواهد دید که حجم وسیعی منبع درباره لابی صهیونیسم در غرب وجود دارد.

وی افزود: نکته مهم در این است که متفکران، هنرمندان و اساتید دانشگاه غرب امروز به این نکته مشترک رسیده‌اند که ایران و غرب یک منافع مشترک دارند و به نوعی نیمه مشترک دارند و آن هم دشمنی با اسرائیل است چراکه امروزه لابی صهیونیسم سعی می‌کند، آخرین سلول‌های آمریکا را برای اهداف و منافع خودش مصرف کند.

 

* اعتقاد نویسنده کتاب به تأثیر صهیونیسم‌ها در هنجارهای جدید رفتاری غرب

منتظمی بیان کرد: نویسنده کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» که در گذشته معاون بازرگانی یکی از شرکت‌های بزرگ در کشور اسپانیا بود، 4 سال پیش به واسطه ورود در حوزه لابی صهیونیسم، کارش را از دست داده ‌است.

وی افزود: مقدمه کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» توسط یک شخصیت بزرگ آمریکایی که کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 بوده، به خوبی نوشته شده است و یک مقدمه هم نویسنده این کتاب خطاب به خوانندگان ایرانی نوشته است تا نشان دهد اسپانیا و ایران دارای منافع مشترکی هستند.

منتظمی عنوان کرد: «مانوئل گالیانا روس» یک شخصیت کاتولیک معتقد است که بیان کرده است هنجارهای جدید رفتاری همانند حذف خانواده سنتی، هم‌جنس گرایی و رواج بی‌خدایی ناشی از صهیونیسم است و تلاش دارد مردم را نسبت به این موضوعات آشنا کند.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون گرایشاتی در سیستم و لایه‌های مختلف دولت‌های غربی مشاهده می‌شود که به صورت غیرمستقیم با اعمال نفوذ لابی‌های صهیونیسم مخالفت و در برابر آنها مقاومت می‌کنند تا بتوانند بیشتر از منافع کشورشان که در شرایط مناسبی قرار ندارند، دفاع کرده و از آن حفاظت کنند در نتیجه ما و غرب منافع مشترکی در برابر صهیونیسم‌ها داریم.

* گالیانا روس: صهیونیسم دشمن مشترک ایران و اروپا است

در ادامه این مراسم مانوئل گالیانا روس نویسنده کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» درباره کتاب خود، بیان داشت: این کتاب در جولای سال گذشته نوشته شد تا افکار عمومی نسبت به صهیونیست آشنا شود.

وی اضافه کرد: برای کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» در کشور اسپانیا کنفرانس خبری برپا شد و در اینترنت نیز به معرفی این اثر پرداختم تا کتاب فوق به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد.

گالیانا روس بیان کرد: انتشارات خرسندی که ناشر این کتاب نیز محسوب می‌شود، طراحی خوبی برای جلد آن داشته است که در این مراسم علاوه بر این انتشارات از خبرگزاری فارس نیز برای برپایی این نشست رسانه‌ای تشکر می‌کنم.

این نویسنده اسپانیایی گفت: بنده صاحب تحقیقات و نگارش چندین کتاب با عنوان بحران جهانی‌ و کتاب‌هایی در راستای فرماسونری هستم که چندی پیش هم کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» را نوشتم.

وی افزود: به تدریج وقتی به ایران سفر کردم بیشتر به این موضوع و مفهوم رسیدم که صهیونیسم چقدر خطرناک است و با آگاهی از وضعیت اروپا و سپس ایران متوجه شدم که واقعاً صهیونیسم دشمن مشترک ما به شمار می‌رود.

گالیانا روس بیان کرد: بنده حس کردم در اسپانیا مردم از نفوذ و قدرت تخریبی که صهیونیست‌ها به وجود آورده‌اند، بی‌اطلاع هستند به همین منظور کتابی در این راستا نوشتم یعنی در این اثر به معرفی قدرت صهیونیسم و تأثیرات آن در جهان غرب پرداختم.

* انتشار کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» به زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی

نویسنده کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا»، گفت: تلاش دارم تا این کتاب را به زبان فرانسوی و انگلیسی هم منتشر کنم تا مردم از سیطره لابی صهیونیسم در اسپانیا آشنا شوند در این راستا نیز ناگفته نماند که مشورت‌های اولیه برای ترجمه این کتاب‌ها صورت گرفته است.

وی درباره مشکلات پیش‌رو برای انتشار این کتاب، بیان داشت: از سال 2008 شروع به نگارش کتابی درباره بحران‌های جهانی پرداخته و سپس در سال 2010 نگارش کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» را آغاز کردم که در آن زمان به عنوان معاون بازرگانی یک شرکت‌ بین‌المللی مشغول به کار بودم و حتی در کارهای بزرگ تجاری هم مشورت می‌دادم.

* نگارش این کتاب مصادف با بر‌کناریم از محل کارم بود

گالیانا روس ادامه داد: طی 35 سال گذشته درآمد بسیار بالایی داشتم یعنی در سال بیش از 100 هزار دلار درآمد داشتم و وقتی بر روی فراماسونری‌ها و لابی صهیونیسم تمرکز پیدا کردم، من را از منابع مالی که ادامه حیات و فعالیت‌ام بود و به نوعی فعالیت‌هایم را در این حوزه بیشتر از گذشته تسهیل می‌کرد، قطع کردند و بیش از 4 سال است که از کار برکنار شده‌ام.

این نویسنده اسپانیایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تنها شما را از کارتان برکنار کرده‌اند یا نه تهدیدهای جدی هم داشته‌اند، گفت: فعلاً از کار ساقط شدم و اتفاق دیگری نیز نیفتاده است اما اگر تهدید هم شوم مشکلی نیست چرا که بنده نقطه ضعفی ندارم.

* سیاست خارجی آمریکا تحت نفوذ و فشار سیاست‌هایی است که صهیونیسم اعمال می‌کند

وی درباره رابطه آمریکا و صهیونیست ادامه داد: سنا و کنگره آمریکا و به گونه‌ای دیگر بخش‌های تأثیرگذار آمریکا تحت تأثیر صهیونیسم‌ است به گونه‌ای که آنها دستورات لابی صهیونیسم را اجرایی می‌کنند، همچنین سیاست خارجی آمریکا تحت نفوذ و فشار سیاست‌هایی است که صهیونیسم اعمال می‌کند.

* آزادی بیان غربی‌ها شامل انتقاد از لابی صهیونیسم نمی‌شود!

گالیانا روس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه غربی‌ها آزادی بیان خود را همیشه به رخ کشورهای شرقی می‌کشند پس چرا اکنون آنها با آزادی بیان شما مشکل دارند، گفت: تبلیغات می‌شود آزادی بیان وجود دارد اما به راه‌های مختلفی، اگر نظراتی وجود داشته باشد که برخلاف صهیونیسم‌ها باشد با آنها مبارزه می‌کنند اما خوشبختانه اکنون بنده تنها شغل‌ام را از دست داده‌ام اما گاهی اوقات برای برخی از افراد شاید به ضرب و شتم و مزاحمت‌های فراوان هم بیانجامد.

 

* پیشنهاد تصویب قانونی در اسپانیا برای برخورد با مطرح کردن بحث هولوکاست در این کشور

وی اضافه کرد:‌ هم‌اکنون در کشور اسپانیا فشارهایی توسط صهیونیسم به وجود آمده تا قانونی به تصویب برسد تا اگر کسی نسبت به هولوکاست، نقدی داشت آن را مجرم شناخته و همانند یک مجرم با او برخورد کنند که این فشارها هم از سوی صهیونیسم است اما امیدوارم نماینده‌های مردم اسپانیا به این طرح رأی ندهند تا تبدیل به یک قانون شود چرا که آنها تلاش دارند حق آزادی بیان در کشور اسپانیا را نیز زیر سؤال ببرند.

این نویسنده اسپانیایی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه صهیونیسم‌ها با چه ابزاری در اروپا نفوذ می‌کنند، عنوان کرد: آنها بسیار زیرکانه در وهله نخست به سیستم مالی و تجاری نفوذ می‌کنند و از طریق آن به اهداف‌شان می‌رسند و سپس به سمت رسانه‌ها رفته تا اهداف خود را عملیاتی کنند؛ حتی آنها در افراد مؤثری که در لایه‌های مختلف جامعه هستند و حتی به قدرت هم می‌رسند نفوذ کرده و تلاش می‌کنند زندگی شخصی آنها را برای رسیدن به منافع‌شان زیر سؤال برده و از نقاط ضعف آنها استفاده کنند تا اگر روزی این افراد، برخلاف لابی صهیونیسم قدم بردارند فسادهای مالی و اخلاقی آنها را افشاء و در صحنه بین‌الملل زیر سؤال ببرند.

گالیانا روس در پاسخ دیگر خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا در هنگام نگارش و چاپ این کتاب، اعضای خانواده با کارش ما مخالفت نکردند، گفت: دارای سه فرزند به ترتیب 38، 36 و 34 ساله هستم که در آن زمان هم از همسرم جدا شده بودم اما وقتی که ازدواج مجدد کردم، همسر دوم نیز با این موضوع هیچ مشکلی نداشت.

جریمه 400 هزار یورویی برای ناشر کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا ناشر کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» در کشور بارسلونا از کارش بیکار شد، بیان کرد: این گونه نبود که تنها در چاپ این کتاب بنده آسیب ببینم بلکه ناشر هم اعتبارش را از دست داد و 400 هزار یورو جریمه شد البته این ناشر در بارسلونا بود اما در نهایت تلاش کرد تا جریمه را به 100 هزار یورو کاهش دهد.

وی افزود: یک نسخه دیگر کتاب‌ام نیز در مادرید به چاپ رسید که ناشر آن دارای انتشارات بسیار کوچکی در این کشور است اما فعلاً با او برخوردی نشده است اما در این راستا ناگفته نماند ناشر بارسلونایی، خود یکی از متخصصان در زمینه مطالعه فراماسونری به شمار می‌رفت که البته خودش نیز کتابی با این موضوع اما با نام مستعار چاپ کرده است.

* رسانه‌های کشور اسپانیا در اختیار صهیونیسم است

نویسنده کتاب «لابی صهیونیستی در اسپانیا» در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگر که استقبال از این کتاب در کشور اسپانیا چگونه بوده است، اظهار داشت: رسانه‌های اسپانیا در اختیار ما نیست، بلکه در دست صهیونیسم است اما در رسانه‌ها و روزنامه‌های محلی به معرفی این کتاب پرداختم که ناگفته نماند از سوی وزارت سوریه هم این کتاب به زبان عربی ترجمه و رونمایی می‌شود.

در پایان مراسم نیز هادی خرسندی مدیر انتشارات خرسندی از خبرگزاری فارس به عنوان خبرگزاری تأثیرگذار و طلایه‌دار حرکت فرهنگی در کشور تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط