loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «سبک زندگی اسلامی ایرانی» رونمایی می‌شود

چهارشنبه 9 بهمن 1392

در مراسم رونمایی کتاب «سبک زندگی اسلامی ایرانی» حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی پژوهشگر حوزه دین و نویسنده کتاب و حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا سخنرانی و شماری از پژوهشگران حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش کتاب «سبک زندگی اسلامی ایرانی» در قطع رقعی و  256 صفحه تنظیم و چاپ شده، این کتاب شامل هفت فصل به شرح ذیل است:

فصل نخست کتاب پیرامون چیستی سبک زندگی است که در آن نویسنده سعی کرده در کنار تعاریف جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، تعریفی دین‌شناسانه از سبک زندگی که آن را بیشتر با اهداف و مقاصد اسلامی سازگار است، ارائه می‌دهد.

در فصل دوم اهمیت بحث از سبک زندگی را از جهت جامعه‌سازی، تمدن‌سازی، تبلیغ و انتقال ارزش‌های دینی و مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی مورد بحث قرار داده‌ است.

فصل سوم نیز کوشش شده رابطه میان سبک زندگی و جهان‌بینی و نظام ارزشی را دقیق‌تر بیان کند و در فصل چهارم نویسنده به چرایی اختلاف میان افراد و جوامع مختلف در سبک زندگی می‌پردازد،

آسیب‌شناسی سبک زندگی ایرانیان، تشریح برخی از نقاط قوت سبک زندگی ایرانیان و راه‌های ایجاد سبک زندگی مطلوب و زدودن سبک‌های نامطلوب زندگی در فصول بعدی تشریح شده است.

مراسم رونمایی از این اثر دوشنبه 14 بهمن ساعت 14 در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشور دوست، کوچه نوشیروان، پلاک 26، طبقه سوم برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط