loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از جلد دوم کتاب «خاطرات رزمندگان اشتهارد در دفاع مقدس»

شنبه 19 بهمن 1392

جلد دوم کتاب «خاطرات رزمندگان اشتهارد در دفاع مقدس» با عنوان «خاکریز خاطرات» نوشته مجید ملامحمدی ۲۰ بهمن سال جاری رونمایی می‌شود.

مجید ملامحمدی، نویسنده درباره جلد دوم مجموعه کتاب‌های «خاطرات رزمندگان اشتهارد در دفاع مقدس»، بیان داشت: جلد دوم این مجموعه به زودی با عنوان «خاکریز خاطرات» منتشر و در 20 بهمن سال جاری در جشن باشکوهی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد، در اشتهارد رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این مراسم با حضور معاونان استاندار البرز، آقای اینانلو فرماندار اشتهارد و امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه اشتهارد و علما و مسئولان محلی و همچنین جمع کثبیری از خانواده‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و عموم مردم در فرهنگسرای ملاصدرا در شهر اشتهارد برگزار می‌شود.

ملامحمدی ادامه داد: کتاب «خاکریز خاطرات»، دربردارنده 136 خاطره ناب و زیبا از تعدادی از رزمندگان اشتهارد در دوران دفاع مقدس است که از خصوصیات بارز این کتاب نیز می‌توان به خاطراتی اشاره کرد که ناگفته هستند و همچنین جلوه‌های زیبایی از ناگفته‌های ایام اسارات توسط تعدادی از اسیران و خاطرات همراهی با سرداران شهیدی همچون شهید ابراهیم همت، و شهدای دیگر است.

 

 

وی افزود: به دلیل اینکه زبان محلی مردم اشتهارد به گویش تات است، بعضی از این خاطرات به این گویش بیان شده است مخصوصاً در عملیات‌های خاص که نیاز به استفاده از بی‌سیم و یا مواردی از این قبیل بود، این رزمندگان با استفاده از این گویش، دشمن را به دردسر می‌انداختند.

این نویسنده گفت: رزمندگان اشتهاردی، در تمامی عملیات‌ها خط‌شکن بودند اما مهمترین عملیاتی که آنها از اولین گروه خط‌شکنان آن بودند، عملیات کربلای 5 است، همچنین بیشتر رزمندگان اشتهارد در لشکر 10 سیدالشهداء (ع) حضور داشتند اما جمعی دیگر در لشکرهای محمدرسول الله (ص) و علی بن ابی طالب (ع) با دشمن می‌جنگیدند.

وی با اشاره به این مطلب که صاحب امتیاز کتاب «خاکریز خاطرات» شهرداری اشتهارد است، اضافه کرد: این کتاب در 3 هزار نسخه و با قیمت 8000 تومان از سوی انتشارات «نقش» منتشر شده است که در صورت حمایت شهرداری به خاطر انبوه خاطرات باقی مانده،‌ مجلدات مجموعه کتاب‌های «خاطرات رزمندگان اشتهارد در دفاع مقدس» تا 5 جلد، نوشته و منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط