loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هفت» به پله هفتم رسید

یکشنبه 27 بهمن 1392

رمان هفت که بر اساس زندگی شهید مصطفی پژوهنده و به قلم محسن صادق‌نیا نوشته شده است، برای هفتمین‌بار در سال 1392 منتشر شد.
محسن صاق‌نیا، مدیر انتشارات سوره سبز گفت: رمانی را که با عنوان «هفت» بر اساس زندگی شهید سرلشگر مصطفی پژوهنده نوشته‌ام، برای هفتمین‌بار منتشر شد.

این رمان نخستین‌بار بهار سال جاری (1392) و از سوی انتشارات سوره سبز چاپ شده بود.

شهید سرلشگر مصطفی پژوهنده، متولد 1337 در خرم‌ آباد و دارنده لیسانس علوم دفاعی  است که فتح ارتفاعات استراتژیک شیاکو، چرمیان و تپه‌های گچی در نبردهای هشت‌سال جنگ تحمیلی از خدمات برجسته او محسوب می‌شود.

سرلشگر پژوهنده که به «خط شکن ذو‌الفقار» مشهور بود، در عملیات‌هایی از دفاع مقدس مانند ثامن‌الائمه(ع)، مطلع‌الفجر، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلا‌ی چهار و پنج به عنوان فرمانده دسته، فرمانده گروهان رزمی، فرمانده گروهان دانشجویی دانشگاه افسری امام علی(ع) و فرمانده گردان 183 تکاور لشکر 58 حضور داشت.

نویسنده «هفت» سرگذشت مصطفی پژوهنده را از زاویه دید دانای کل و در هشت فصل روایت کرده است. وی پیش از این به ایبنا گفته بود: کتاب «هفت» را در قالب رمان به نگارش درآورده‌ام و به این دلیل که راویان متعددی زندگی شهید را روایت کرده‌ا‌ند که هر یک فقط تا بخشی از داستان مخاطب را همراهی می‌کنند ترجیح دادم که از زاویه دید دانای کل این داستان روایت شود.

این کتاب با همکاری دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و انتشارات سوره سبز در قطع رقعی، به بهای 78‌ هزار ریال و در 144 صفحه مصور چاپ شده است.

نویسنده رمان «هفت» در آیین تجلیل از ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس که 17 بهمن‌ 92 از سوی باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شده بود، به عنوان اثر برگزیده قدردانی شد.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط