loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلیل از آموزگار ادبیات انقلاب در محفل روایت‌نگار پیروزی

نویسندگان مرتبط : امیرحسین فردی

یکشنبه 27 بهمن 1392

یادواره استاد امیرحسین فردی و بررسی کارنامه داستان در حوزه انقلاب اسلامی با حضور نویسندگان و منتقدان بنام این حوزه در سالن پردیس سینمایی فرهنگسرای رازی برگزار خواهد شد.

در این مراسم بزرگداشت ضمن تجلیل از  خانواده مرحوم استاد امیرحسین فردی، علیرضا متولی نویسنده زندگینامه استاد به سخنرانی می پردازد.

همچنین در  این نشست همکاران این معلم فقید داستان انقلاب از حوزه هنری،انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان و انتشارات آموزش و پرورش و موسسه کیهان حضور  خواهد داشت.

علاقمندان برای شرکت در این آئین می توانند از ساعت 15 روز یکشنبه 27 بهمن به خیابان هلال احمر ضلع جنوبی فرهنگ سرای رازی مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55409549 تماس بگیرند.

گفتنی است،امیرحسین فردی ،متولد پنجم مهرماه ١٣٢٨، در روستای «قره تپه» واقع در دامنه جنوبی کوه سبلان بود. بخشهایی از دوران کودکی و نوجوانی خود را در دامنه‌های سرسبز سبلان سپری کرد.

در کارنامه فعالیتهای اجرایی امیرحسین فردی ، می‌توان به چند بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، انجمن قلم ایران، جشنواره قصه‌های قرآنی و ... اشاره کرد.

وی همچنین از مؤسسین کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) در سال 1355و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد بود.

 

از میان آثار قابل توجه فردی، می‌توان به «آشیانه درمه»،«سیاه چمن»،«یک دنیا پروانه» و «کوچک جنگلی» اشاره کرد.

 منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط