loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«یوسف» با معرفی 34 برگزیده به کار خود پایان خواهد داد

نویسندگان مرتبط : گلعلی بابایی

دوشنبه 28 بهمن 1392

ششمین جایزه ادبی یوسف، چهارشنبه این هفته با معرفی 34 نویسنده برتر حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس به کار خود پایان خواهد داد. دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس نیز تا نیمه اسفند 92 معرفی می‌شود.
گلعلی بابایی، رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خبرگزای کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در حوزه آثار چاپیِ جایزه ادبی یوسف، 12 نویسنده برگزیده (اول تا سوم) و پنج اثر شایسته قدردانی و در بخش آثار چاپ نشده هم، 22 داستان‌نویس برگزیده (اول تا سوم) و 19 نفر شایسته قدردانی معرفی خواهند شد. 

وی با بیان این‌که آیین پایانی ششمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف در چهارشنبه این هفته (30 بهمن 92) برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی حسن‌ رحیم‌پور ازغدی همراه خواهد بود و در این آیین از خانواده مرحوم امیرحسین فردی، به عنوان نخستین دبیر ادبی این جایزه و خانواده شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان شهید شاخص سال قدردانی خواهد شد.

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از نمایش فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار در آیین اختتامیه این جشنواره خبر داد و افزود: در مجموع قرار است از 30 برگزیده قدردانی شود. در این برنامه از آبیار به عنوان نویسنده‌ای که آثاری را در سال‌های گذشته به جایزه ادبی یوسف ارسال کرده بود نیز قدردانی خواهد شد.

آیین پایانی ششمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف از ساعت 9 و 30 دقیقه چهارشنبه در سالن اسوه به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی، جنب بانک تجارت برپا می‌شود. 

وی درباره زمان انتشار فراخوان جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: می‌کوشیم پس از برپایی آیین پایانی جشنواره ادبی یوسف، با مشخص کردن دبیر علمی جایزه کتاب سال دفاع مقدس در نیمه اسفند 92 بتوانیم در پاییز سال 1393 این جایزه را برگزار کنیم.

بابایی با اشاره به گذشت حدود چهار سال از برپایی آخرین جایزه کتاب سال دفاع مقدس، پیش‌بینی کرد که آثار بسیاری به این دبیرخانه ارایه شود.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط