loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موفقیت مردمی نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» در کانادا

سه‌شنبه 29 بهمن 1392

نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» در اولین اجراهای عمومی این تئاتر در هفته گذشته در کشور کانادا و شهر هالیفاکس با استقبال مردمی جالبی روبرو شده است.

پس از بازگشت عوامل کانادایی نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» از جشنواره تئاتر فجر به کشورشان،  اولین اجراهای عمومی این تئاتر در هفته گذشته در کشور کانادا و شهر هالیفاکس با استقبال مردمی جالبی روبرو شده است.

 

تاکنون بیش از هزار بیننده و بخصوص دانش‌آموزان دبیرستانی با خرید بلیط از اجرا این نمایش دیدن کرده و نیز نقدهای جالبی در نشریات عمومی و تخصصی تئاتر کانادا درباره آن نوشته شده است.

 

مصاحبه با شاهین صیادی کارگردان و مگی استوارت تهیه کننده نمایش با بخش خبری تلویزیون هالیفاکس کانادا

 

اندرو نیمیتز منتقد نشریه Chronicle Herald  این نمایش را یک سفر زیبا، غزل گونه، شاعرانه، صمیمی، درگیرکننده و عمیقا تاثیرگذار خوانده  است. کتی واتسون منتقد  نشریه (The Coast Magazine) پس از دیدن این نمایش،  چنین نوشته است :

 

حقیقتا, از دیدن نمایش (شطرنج با ماشین قیامت) متحیر شدم. مثل هیچ نمایشی که تا کنون دیده ام نیست.  پس با چشمان باز به دیدنش بروید و تسخیر بشوید.

 

شبکه تلویزیونی (Global Halifax ) نیز در بخش خبر صبحگاهی خود به پخش زنده  و مصاحبه  حضوری با شاهین صیادی کارگردان و مگی استوارت تهیه کننده  این نمایش پرداخته که با این واسطه  برای اولین بار مردمان این منطقه با نکات جدیدی از مسایل زمانه جنگ ایران و عراق آشنا شدند.

 

برگزاری جلسات نقد و بررسی همراه با عموم تماشاچیان پس از هر اجرا و جوابگویی به سوالات بیشمار انان از نکات جالب این برنامه ها  تاکنون بود ه است.

 

لازم به ذکر است که این نمایش براساس رمانی با همین نام از حبیب احمدزاده و از دید یک دیده بان بسیجی در باره وقایع محاصره شهر آبادان در زمان جنگ  است که  در هنگام اجرا در کانادا، همزمان به دو زبان فارسی و انگلیسی اجرا می‌شود .

 

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط