loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گردش به بیراهه‌ مجاهدین خلق کتاب شد

چهارشنبه 7 اسفند 1392

موضوع محوری این کتاب آشنایی و شناخت بیشتر با سازمان مجاهدین خلق، با هدف روایت اشخاص، وقایع و اماکن و بر پایه‌ مستندات روز‌های پیش از انقلاب به تالیف در آمده است. 

در مقدمه این کتاب ضمن اشاره به تحولات مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه و همچنین شکل‌گیری و نشر و نمو جریان‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌ها به سراغ جریان‌ها و اتفاقات یک دهه قبل از تاریخ سازمان مجاهدین رفته تا خواننده را با سرمنشا این سازمان در آن برهه تاریخی بیشتر آشنا کند. از این رو، نویسنده، کتاب را با موضوع جبهه ملی و نهضت آزادی آغاز کرده و با ترور و شورش‌های مسلحانه به اتمام رسانده است. 

«از جبهه ملی و نهضت آزادی، تا سازمان مجاهدین خلق»، «پیدایش، تاسیس و تدوین سازمان مجاهدین خلق»، «منابع مطالعاتی سازمان مجاهدین خلق»،‌ «آثار تالیفی سازمان مجاهدین خلق» و «آموزش‌های سیاسی و اجتماعی در سازمان مجاهدین خلق» برخی از سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در روزهای نخستین شروع فعالیت سازمان مجاهدین خلق، کسانی که به آن ملحق شدند، اکثرا در جریان فعالیت انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها و شاخه دانشجویی نهضت آزادی، در طول سال‌های 39 تا 44 با مسایل مذهبی آشنا شده بودند و این آشنایی‌شان هم به طور معمول، از طریق آثار مهندس بازرگان بود. در واقع، بنا به ادعای خود مسئولان سازمان، در جلسات و کلاس‌های آموزشی بعد از قرآن و نهج‌البلاغه، کتاب «راه طی شده»ی مهندس بازرگان مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت.» 

چاپ دوم کتاب «گردش به بیراهه: درباره مجاهدین خلق» نوشته شهرام بزرگی، در 72 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و بهای سه هزار و 500 تومان از سوی انتشارات قاف چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط