loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مناظره‌های انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در یک کتاب

سه‌شنبه 13 اسفند 1392

در این کتاب 420 صفحه ای، مجموعه ی سخنان نامزدهای انتخابات یازدهم در بخش مناظره های اقتصادی، مناظره های فرهنگی، اجتماعی، مناظره سیاست داخلی و خارجی به همراه تصاویر برگزیده مناظره ها، بدون کمترین دخل و تصرفی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس رسانه ملی در مقدمه این کتاب آورده است: اثر حاضر سندی گویا از کارنامه پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای تحقق انتخابات آزاد و حرکت پویای رسانه ملی در این زمینه است، تلاشی که شایسته است در تراز" سرمشق" و " الگوی برتر" مورد استفاده دیگران قرار بگیرد.

سید عزت الله ضرغامی ادامه داده است: تجربه برگزاری مناظره های رادیو تلویزیونی زنده انتخاباتی در سال 1388 نشان داد که این ساختار رسانه ای نقشی بی بدیل در ایجاد شور و هیجان انتخاباتی و افزایش انگیزه مشارکت مردم دارد.

وی با برشمردن 14 مورد از آثار و کارکردهای برگزاری مناظره تاکید کرده است: تاثیر فوق العاده در جلب مشارکت گسترده در انتخابات، تقویت مشروعیت نظام، افزایش اعتماد مخاطبان به رسانه ملی، نهادینه سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق و منطق و گفتگو، تقویت فضای رقابتی، شفاف سازی مواضع هر یک از نامزدها و خنثی سازی شایعات، آگاه سازی مخاطبان و امکان مقایسه دیدگاه ها و برنامه های نامزدها و شناخت شخصیت، منش و اخلاق آنان از جمله مواردی است که از آثار این مناظرات بود.

وی در این مقدمه با تقدیر از حمایت های مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین عامل در کسب این موفقیت، اعتماد مردمی به نظام و رکن رسانه ای آن ، زمینه حضور پرشور مردم با مشارکت 73 درصدی را الگوی مناسب برای مردم سالاری دینی در میان کشورهای اسلامی دانسته و آورده است: این انتخابات بار دیگر نشان داد جمهوری اسلامی ایران نماد ثبات در منطقه پرحادثه خاورمیانه و الگوی مردم سالاری دینی در میان کشورهای اسلامی است.

ضرغامی در پایان بار دیگر ضمن تقدیر از نامزدهای انتخابات، نمایندگان آنان، اعضای ستاد تبلیغات انتخابات و رسانه های مکمل، انتشار این کتاب را اقدامی هوشمندانه و بجا از سوی انتشارات سروش خوانده است.

کتاب «مناظره» مزین به دستخط مبارک رهبر معظم انقلاب در قرآن اهدایی به رئیس سازمان صدا و سیما است که معظم له در آن نگاشته اند: «با تقدیر از تلاش متراکم و موفق مدیران و کارکنان محترم صدا و سیما در انتخابات 92 به جناب آقای سید عزت الله ضرغامی اهداء می گردد».

همچنین در پشت جلد کتاب، فرازی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت برگزاری پرشکوه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 آمده است که فرموده اند: «لازم می دانم به شکل ویژه از رسانه ملی و دست اندرکاران محترم آن که شور انتخابات را رهین تلاش هنرمندانه و مبتکرانه خود ساختند و راوی صادق و صریح گرایش ها و اندیشه و حرف های نامزدهای ریاست جمهوری شدند و چگونگی دست به دست شدن قدرت در نظام جمهوری اسلامی را به شکل آشکار در برابر چشم جهانیان گذاشتند، تشکری بسزا و بلیغ کرده، اجر و توفیق آنان را از خداوند مسئلت نمایم.»

کتاب «مناظره» در 420 صفحه با تصاویر رنگی، جلد شومیزی و طلاکوب حاوی تصویر 8 نامزد حاضر در مناظره ریاست جمهوری در شمارگان اولیه 2 هزار نسخه به قیمت 18 هزار تومان به زیور طبع آراسته گردیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط