loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی شهیدان باکری در کتاب «سرزمین آبی من»

شنبه 17 اسفند 1392

انتشارات «قدیانی» به تازگی کتابی را تحت عنوان «سرزمین آبی من» نوشته «نصرت‌الله محمودزاده» را منتر کرده است که این کتاب بر گرفته از زندگی شهید مهدی و حمید باکری است.

کتاب «سرزمین آبی من» دربردارنده بیست و هفت بخش است که دارای دو شخصیت اصلی به نام‌های «سیاوش» و «باقر» است که نویسنده اثر شخصیت‌پردازی این کتاب را از شهیدان مهدی و حمید باکری الهام گرفته است.

در بخشی از کتاب «سرزمین آبی من» می‌خوانیم: افسر عراقی روی پل قدم می‌زد و زُل زده بود به چهره‌ها، بلکه فرمانده محور را پیدا کند. همه بی‌درجه بودند و بی‌نام و نشان، همسن و سال و تقریباً هم‌شکل و قیافه. حالا داشت دنبال کسی می‌گشت که لااقل جان حرف زدن داشته باشد.

 

 

جان داشته باشد که بگوید چطور، چطور این همه مقاومت کرده‌اند. تا جایی مقاومت کردند که توانستند در ورود عراقی‌ها به جزیره، تأخیر بیاندازند. وقت تلف می‌کردند که این لشکر، مورد غضب ماهر قرار گیرد. وقت می‌کشتند که 200 متر عقب‌تر، یک گردان دیگر، خاکریز علم کند.

فرمانده عراقی می‌دید که این گردان و آن گردان شبیه هم می‌جنگیدند، می‌دید که جز موشک آر.پی.جی و خمپاره 60 و 81، چیزی طرفشان شلیک نمی‌کنند. می‌دید که فرماندهی این خاکریز و آن خاکریز، عین هم است. این را هم می‌دانست که فرمانده این محور را کشته است و یک ساعت است که دنبالش می‌گردد.

انتشارات قدیانی کتاب «سرزمین آبی من» نوشته «نصرت‌الله محمودزاده» را در 325 صفحه و با قیمت 12500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط