loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرفروش‌ترین خاطرات دفاع مقدس اعلام شد

یکشنبه 10 فروردین 1393

انتشارات سوره مهر در سال 92 تعداد قریب به 300 اثر را منتشر و روانه بازار کتاب کرد که از این تعداد، بیش از 100 اثر برای نخستین‌بار به قفسه کتابفروشی‌ها راه یافته است. براساس آمار اعلام شده توسط این انتشارات، در بخش شعر تعداد 49 عنوان، داستان 33 اثر، کتاب با موضوع دفاع مقدس 45 اثر، ادبیات انقلاب اسلامی پنج اثر، موسیقی شش کتاب و نمایش 31 اثر به چاپ رسیده‌اند.

همچنین طبق آمار اعلام شده کتاب «دا»، خاطرات سیده زهرا حسینی از خرمشهر با 151 بار تجدید چاپ، بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است. این اثر که برای نخستین‌بار در سال 87 به قلم سیده اعظم حسینی نوشته شده، از همان ابتدا یکی از پرطرفدارترین آثار منتشر شده توسط سوره مهر بوده است.

«نورالدین پسر ایران»، «فرمانده من»، «بابا نظر» و «پایی که جاماند» بیشترین آمار فروش بعد از «دا» را به خود اختصاص داده است. تمامی این آثار جزء خاطرات چاپ شده با موضوع دفاع مقدس توسط این انتشارات است. از دیگر آثاری که در این گروه جزء پرمخاطب‌ترین آثار اعلام شده، «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری است. این کتاب برای اولین‌بار در سال 84 به چاپ رسید، اما پس از هشت سال با تقریظ مقام معظم رهبری مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«لشکر خوبان» روایت خاطرات مهدیقلی رضایی از واحد اطلاعات عملیات لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس است. رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه یکی از دیدارهایشان فرموده بودند این کتاب «لشکر خوبان» پر است از اعجاب و عظمت ناگفته رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متأثر شدم.

«گریه‌های امپراتور» از معدود آثاری است که در گروه شعر منتشر شده و توانسته یکی از 10 اثر پرفروش امسال را به خود اختصاص دهد. فاضل نظری که در سال 92 کتاب جدید دیگری با عنوان «ضد» را به بازار نشر فرستاده بود، توانست با سه‌گانه و این اثر جدید خود رکورد آثار پرفروش سوره مهر را که تاکنون به خاطرات اختصاص داشت، کمی جابجا کند. سروده ذیل یکی از اشعار این مجموعه است:

«هر روز ، جهان است و فرازی و نشیبی
این نیز نگاهی است به افتادن سیبی

در غلغله جمعی و تنها شده‌ای باز‌
آن قدر که در پیرهنت نیز غریبی

آخر چه امیدی به شب و روز جهان است
باید همه عمر خودت را بفریبی

چون قصه آن صخره که از صحبت دریا
جز سیلی امواج نبرده است نصیبی

آیینه تاریخ تو را درد شکسته است
اما تو نه تاریخ شناسی نه طبیبی!»

منبع: خبرگزاری تسنیم

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط