loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برپایی بزرگداشت اهالی فرهنگ و قلم در نمایشگاه کتاب

نویسندگان مرتبط : محمدابراهیم آیتی بیرجندی | سید جعفر سجادی

سه‌شنبه 19 فروردین 1393

مالک شجاعی جشوقانی،‌ مدیر سرای اهل قلم بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برگزاری مراسم بزرگداشت بزرگان علم و اهالی قلم در گذشته توضیح داد: سال 1392 جامعه علمی و ادبی و نشر کشور شاهد درگذشت چهر‌ه‌های سرشناس علمی کشور بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به منظور بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی این بزرگان مراسم یادبودی را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار کنیم. مرحوم دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، ‌استاد تاریخ دانشگاه تهران یکی از این شخصیت‌هاست که مصمم هستیم مراسم بزرگداشت ایشان را با همکاری گروه تاریخ دانشگاه تهران و خانواده ایشان برگزار کنیم. 
همچنین مرحوم دکتر سیدجعفر سجادی استاد فلسفه و فرهنگ نگار برجسته در حوزه علوم انسانی بودند که مراسمی برای بزرگداشت ایشان برگزار خواهد شد و نیز مرحوم دکترکاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران که مراسم یادبود ایشان هم با همکاری انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود. 
شجاعی جشوقانی ادامه داد: مراسم یادبود دیگر نیز اختصاص به استاد عبدالمحمد‌آیتی، مترجم قرآن و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی دارد که در زمینه تاریخ و ادبیات عرب فعالیت داشتند. در کنار این مولفان، مراسم یادبودی برای دو ناشر برجسته درگذشته یعنی آقایان احمد عطایی مدیر نشر عطایی و محمد زهرایی مدیر نشر کارنامه برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این برنامه ها با حضور اهالی علم و فرهنگ و مسوولان فرهنگی دانشگاهها و موسسات فرهنگی در سرای اهل قلم بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد. 
بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط