loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«بهشت دانایی در ضیافت کلمات» شعار نمایشگاه کتاب

پنجشنبه 28 فروردین 1393

«بهشت دانایی در ضیافت کلمات» به عنوان شعار بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شد.

این شعار تلفیقی از شعارهای ارسال شده مردم به ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است که با بررسی کارگروه انتخاب شعار به تصویب رسیده است.

با انتشار فراخوان انتخاب شعار در اسفند سال گذشته  3147 پیامک و 134 ایمیل از سوی مردم به ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب ارسال شد و کارگروهی برای انتخاب شعار بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران تشکیل شد.

همچنین بر اساس انتخاب کارگروه، جوایزی به 10 شعار برتر اهدا خواهد شد.

 

* بازدید خبرنگاران از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

بازدید خبرنگاران از محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران روز دوشنبه اول اردیبهشت انجام می‌شود.

این بازدید به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران از بخش‌های مختلف بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود

در این بازدید «محمد الهیاری» معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، «حسین صفری» مدیر کمیته اجرایی و «نیکنام حسین‌پور» مدیر کمیته رفاهی حضور خواهند داشت.

 

* درخواست 130 نهاد و موسسه علمی پژوهشی برای دریافت بن کتاب

«مهدی حافظی» مدیر مالی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نزدیک به 130 نهاد، سازمان و ارگان دولتی و غیر دولتی تا به امروز تقاضاهای خود را ارسال کرده‌اند.

وی افزود: اسفند سال گذشته فراخوان دعوت از نهادها و سازمان‌های علمی و پژوهشی برای دریافت بن کتاب در نمایشگاه کتاب در رسانه‌ها منتشر شد. نهادها و سازمان‌ها فرصت داشتند تا پایان 20 فروردین سالجاری تقاضای خود را ارسال کنند. اما با توجه به تعطیلات نوروزی و نامه نگاری‌های اداری این فرصت تا پایان هفته جاری تمدید شده است.

حافظی با اشاره به گستردگی نهادها برای درخواست بن کتاب گفت: نهادها و موسسات علمی و پژوهشی، حوزه‌های علمیه، مراکز مطالعاتی، موسسات فرهنگی، ادارات کل ارشاد در استان‌ها، کانون فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج کشور، موسسات خصوصی و... می‌توانند اصل درخواست‌های بن خرید کتاب خود را با مشخص کردن مبلغ مورد نیاز و نوع بن (کاغذی یا الکترونیک) به امضا بالاترین مقام مجاز برسانند و تا پایان وقت اداری 26 فروردین برای بررسی به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

مدیر مالی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بدیهی است خرید بن مذکور و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی بر اساس منابع اعتباری موجود تعیین می‌شود و درخواست‌های ارسالی لزوما هیچ‌گونه تعهدی را متوجه این معاونت نمی‌کند.

محمد اله‌یاری: برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی تشکل‌های نشر در نمایشگاه کتاب

 

 «محمد اله‌یاری» معاون فرهنگی و اجرای بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری نشست‌های تخصصی تشکل‌های نشر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه هر یک از تشکل‌های نشر نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی را برگزار می‌کنند.

وی افزود: ناشران در این دوره از نمایشگاه ابداعات خوبی در امور اجرایی داشتند و در کنار این موضوع ارزش افزوده‌ای را هم بر کار خود اضافه کردند و آن برگزاری نشست‌های تخصصی است که از سوی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر انجام می‌شود. انجمن ناشران داخلی، انجمن ناشران بین‌الملل، انجمن ناشران کودک و نوجوان و انجمن ناشران آموزشی، برنامه‌ها و نشست‌های متنوعی را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب برای ارتقای وضعیت نشر در حوزه‌های خود برگزار می‌کنند.

محمد اله‌یاری همچنین از برگزاری نشست مشترک مدیران کمیته‌های نمایشگاه با نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر خبر داد و گفت: روز گذشته (26 فروردین) جلسه مشترکی برگزار شد و در این نشست نمایندگان اتحادیه ناشران کتابفروشان تهران، تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران، تعاونی ناشران ایران آشنا، انجمن ناشران کمک آموزشی، انجمن ناشران دانشگاهی، انجمن ناشران کودک و نوجوان و انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان حضور داشتند.

اله‌یاری درباره جزئیات این نشست گفت: مجموعه مدیران اجرایی نمایشگاه در این جلسه از همراهی تشکل‌های نشر تشکر کردند. همچنین مدیران اجرایی نمایشگاه تاکید داشتند که ناشران هر چه زودتر جانمایی ناشران را مشخص کنند تا کار غرفه‌بندی سالن‌ها در زمان مشخص شده به پایان برسد.

معاون فرهنگی و اجرای بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: نمایندگان تشکل‌های نشر نیز از فضای آرامی که بر تشکل‌های نشر حاکم است سپاسگزاری کردند و نگاه مثبتی نسبت به این موضوع داشتند. آن‌ها در این نشست تاکید داشتند که در این دوره از نمایشگاه فرایند اجرایی مدیریت تشکل‌های نشر به صورت یکپاچه باشد و نمایشگاه تمامی تشکل‌ها را به عنوان یک کل واحد نگاه کند. این درخواست ناشران از سوی مدیران نمایشگاه مورد اجابت قرار گرفت زیرا این امر موجب می‌شود که نمایشگاه در یک فضای آرام‌ و یکپارچه‌ به کار خود ادامه دهد.

 

* پرچم نمایشگاه کتاب تهران در قله دماوند افراشته می‌شود

 

«مجید صحاف» مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از برافراشته شدن پرچم نمایشگاه کتاب تهران در قله دماوند خبر داد و گفت: چند روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب تهران یک تیم کوهنوردی به قله دماوند صعود خواهد کرد و پرچم نمایشگاه را بر روی این قله به احتزاز در خواهد آورد.

وی افزود: علاوه بر برافراشتن پرچم نمایشگاه این تیم کوهنوردی کتابخانه کوچکی را نیز در کمپ بین‌المللی قله دماوند افتتاح می کند.

مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی درباره تاریخ این صعود گفت: این تیم کوهنوردی در 4 اردیبهشت به قله دماوند صعود خواهد کرد و که این صعود چند روز به طول خواهد انجامید.

 

دومین جلسه مسئولان نمایشگاه کتاب با اعضای شورای شهر برگزار شد

 

 دومین جلسه هم‌اندیشی مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب با حضور «مرتضی طلایی» نایب رئیس شورای‌شهر، عبدالحسین مختاباد، حسین رضازاده، حجت الاسلام والمسلمین عبد المقیم ناصحی و مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مسئولان اجرایی نمایشگاه، برگزار شد.

در اولین جلسه که پیش‌تر برگزار شده بود، تقسیم وظایف میان سازمان‌های مختلف با تشکیل کمیته‌های ایمنی، خدمات عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک صورت گرفت و سپس معاونت فرهنگی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شهردار منطقه 7، مدیرعامل سازمان زیباسازی، اداره پست، ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های همکار، فعالیت‌های لازم برای این رویداد را بررسی و جمع‌بندی کردند.

در جلسه دوم نیز، همه دستگاه‌های همکار در برپایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارشی از فعالیت‌هایی که تا امروز انجام داده‌اند،‌ ارائه کردند. سپس مشکلات احتمالی موجود مطرح و راهکارهای رفع آن بررسی و در نهایت قرار شد با هماهنگی‌های بعدی، این موارد نیز رفع شود.

از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به توجه ویژه به امکانات رفاهی بازدیدکنندگان، رعایت مسائل ایمنی از سوی غرفه‌داران، رعایت نکات بهداشتی درباره مواد غذایی و ... اشاره کرد.

قرار است در صورت لزوم و در صورت ضرورت، اعضای شورای شهر،‌ نمایندگان سازمان‌ها و نهادها پیش از ایام برپایی نمایشگاه، با مسئولان این رویداد، جلسه سومی نیز داشته باشند.

 

* تحویل نقشه بخش‌های مختلف نمایشگاه به کمیته اجرایی

 

 نقشه جانمایی بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی در روزهای اخیر از سوی کمیته ناشران عمومی به ستاد اجرایی نمایشگاه تحویل داده شد تا پس از بررسی و نهایی شدن نقشه‌ها از نظر استانداردسازی محیط نمایشگاه برای اجرا، تحویل پیمانکاران شود.

بنابر اعلام ستاد اجرایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ غرفه‌بندی بخش‌های مختلف این رویداد از هفته آینده آغاز می‌شود و تا ابتدای اردیبشت نیز به پایان خوهد رسید.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط