loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیر انتشارات «آرما» در یازدهمین نشست «صبح ناشر»

دوشنبه 1 اردیبهشت 1393

 یازدهمین جلسه صبح ناشر با حضور مجتبی شاه‌مرادی مدیر انتشارات آرما برگزار شد.

اولین جلسه از سلسله نشست‌های صبح ناشر در سال 93 به همت مرکز رسانه‌ای شیرازه، صبح روز یک‌شنبه 31فروردین‌ماه برگزار شد.
 
مجتبا شاه‌مرادی، مدیر انتشارات آرما، میهمان یازدهمین جلسه این نشست بود. این انتشارات جوان از سال 88 فعالیت خود را آغاز و تابحال نزدیک به 70عنوان کتاب منتشر کرده است. شاه‌مرادی در مورد پیشینه انتشارات آرما گفت: ما با جمعی از فعالان فرهنگی اصفهان پس از مدتی فعالیت در عرصه فرهنگی و خصوصا مطبوعات از جمله انتشار «دو ماه‌نامه هابیل» به این نتیجه رسیدیم که جنس برخی از حرف‌ها متعلق به مطبوعات نیست و باید به کتاب تبدیل شود؛ از این‌رو با اخذ مجوز انتشارات در خرداد 88، وارد این حوزه شدیم.
 
 
سعی کردیم چراغی در خارج از تهران روشن کنیم
 
وی یکی از مشکلات صنعت نشر را تمرکز ناشران در تهران و اجبار عرضه آثار نویسندگان شهرستانی به آنها برشمرد و گفت: ما سعی داریم چراغی را در خارج از تهران روشن کنیم تا شاهد هجرت نویسندگان و فعالان فرهنگی نباشیم.
 
شاه‌مرادی رویکرد انقلاب اسلامی در حوزه‌های ادبیات داستانی، اندیشه و تاریخ معاصر را محور اصلی فعالیت این انتشارات بیان کرد و گفت: سعی داریم بر روی بخش‌های مغفول مانده با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در راستای انقلاب اسلامی تمرکز کنیم و در این راستا موضوعات بومی رویکرد اصلی ما بوده است. برای مثال رمان «بهم میاد» که امسال به چاپ هفتم خود رسیده است، از نگاه مسلمانان خارج از کشور به مسأله حجاب پرداخته و یا در حوزه گردشگری اسلامی نیز که کمبود محتوا داریم، کتاب چاپ کرده‌ایم و حوزه مطالعات فرهنگی را به صورت جدی مورد توجه قرار می‌دهیم. همچنین نگاه ما به نویسندگان جوانی بوده که رویکردهای مطلوبی را داشته‌اند و سعی کرده‌ایم در شورای نشری که در انتشارات داریم مرتبا نیاز بازار و مخاطب را شناسایی و بر اساس آن محتوا عرضه کنیم.
 
تبلیغات هزینه‌بر است اما در نهایت به نفع ماست
 
مجتبا شاه‌مرادی در تشریح تأثیر تبلیغات و نحوه سرمایه‌گذاری آرما در این امر گفت: معتقدم در صورتی که چرخه تبلیغات کامل نباشد، پروسه نشر کتاب موفق نخواهد بود. در مجموعه ما، اعتقاد ویژه‌ای به این امر وجود دارد و برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم، به‌گونه‌ای که حدود 10درصد از شمارگان هر عنوان کتاب صرف تبلیغات می‌شود. با 70 فروشگاه در سراسر کشور مرتبط هستیم و تازه‌های نشرمان را برای اهالی رسانه و متخصصان حوزه کتاب، ارسال می‌کنیم و حس می‌کنیم با وجود هزینه‌بر بودن این موضوع، در نهایت این امر برای ما سود‌آور خواهد بود.
 
 
انتشار خاطرات رزمنده‌ای که دو روز بعد از شروع جنگ اسیر شد
 
شاه‌مرادی در مورد تبلیغات تلویزیونی کتاب در پیام‌های بازرگانی با تشکر از همت «مرکز رسانه‌ای شیرازه» در به سرانجام رسیدن این امر گفت: نباید بعد از سال‌ها دوری از کتاب توقع داشته‌ باشیم که مردم با تبلیغ تلویزیونی، یک‌باره کتاب‌خوان شنوند؛ شرایط زندگی مردم سخت است و متأسفانه کتاب در اولویت آنها نیست و این یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌هایی است که به کتاب می‌شود. انقلاب اسلامی ما، انقلابی فرهنگی و بر پایه کتاب بود، پدران و مادران ما کتاب‌خوان بودند و بر اساس آموزه‌های کتاب‌ها انقلاب کردند و ظلم کنونی به کتاب برازنده نیست.
 
مدیر انتشارات آرما، ارائه 20عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب را هدیه پایانی این جلسه عنوان کرد و گفت: امسال، «کتاب 1621» خاطرات سید حمیدرضا میرمحمدصادقی، آزاده‌ای که  تنها دو روز پس از شروع جنگ اسیر شده را خواهیم داشت؛ وی در این کتاب که بدون راوی و به قلم خود وی است، به جنبه‌های مختلف جنگ و اسارت پرداخته است.
 
کتاب‌ «حجاب با حجاب» به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری که پس کتاب «حجاب‌ِ بی‌حجاب» نگاشته‌شده، کتاب «بنی‌هندل» از «محسن‌حسام مظاهری» که در واقع جلد دوم «تاکسی‌نگاری‌ها»ی وی است، «نام‌ها و نهضت‌ها» در حوزه بیداری اسلامی از دکتر موسی نجفی، «تن و جان آدمی» از کورش علیانی و دو کتاب ترجمه‌شده توسط محسن بدره به نام‌های «عشق زیر روسری» و «مسجد پروانه» از کتاب‌های این انتشارات است که در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد.
 
گفتنی‌ست پیش از این در سال92، ده جلسه از سلسله‌ نشست‌های صبح ناشر با حضور مدیران انتشارات «آرام دل»، «جمال»، «روایت فتح»، «نسیما»، «پیام محراب»، «موسسه مطالعات تاریخ معاصر»، «حوا»، «صهبای جهادی» و ... برگزار شده است و یک شنبه‌ها _ هر دوهفته یک‌بار _ در محل مرکز رسانه‌ای شیرازه ادامه خواهد یافت.
منبع: رجانیوز

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط