loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلیلی: نگاه ما به هنر باید «فرصت‌محور» باشد

دوشنبه 1 اردیبهشت 1393

سعید جلیلی در حاشیه بازدید از مجموعه پوسترهای «ایران جوان» با موضوع افزایش جمعیت در مورد اهمیت هنر متعالی گفت: این هنر می‌تواند در جهت حل مشکلات و معضلات قدم‌های اساسی بردارد و ما در اندیشه دینی و انقلابی به هنری نیاز داریم که تمام ظرفیت خود را به کار گیرد تا بتواند مفاهیم خود را بیان کند.

وی ادامه داد: این هنر می‌تواند موانعی را که در جهت تحقق اندیشه‌های دینی و انقلاب وجود دارد بشناسد و در جهت برداشتن آنها تلاش کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که چه حمایت‌هایی از سوی مسئولین برای این نوع هنر انجام می‌گیرد، گفت:‌ مهمترین بحث این است که هنر را یک فرصت بدانیم که می‌تواند به نظام، دولت و آرمان‌های ما کمک کند تا در جهت اهداف خود موفق‌تر عمل کند. با این نگاه این هنرمند نیست که باید به دنبال دستگاه‌ها برود بلکه دستگاه‌ها هستند که باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کنند و از این عرصه در جهت حل مشکلات کشور و نشان‌دادن مسیر صحیح استفاده کنند.

جلیلی در پاسخ به این سوال که چه مواردی باید در جهت توجه بیشتر به بانوان در زمینه هنر انجام گیرد نیز اظهار کرد: یکی از بحث‌های اساسی که همواره داریم این است که وقتی صحبت از هنر می‌کنیم منظورمان چیست. یکی از هنرهایی که باید به آن توجه کنیم هنر انسان بودن است. هنر کسانی که زندگی‌شان هنر بود. ما این امر را در زمینه انبیاء و اولیاء داریم و در مورد برخی دیگر از افراد همچون شهدا. شهدای ما زندگی‌شان سراسر هنر بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از بحث‌های بسیار اساسی در نگاه به مقوله زن این بحث است که زن در نگاه دینی و جامع اسلامی که انقلاب اسلامی نیز آن را دنبال می‌کند ایفای نقشی است که یکی از مهمترین‌ بحث‌های این مقوله است.

جلیلی در پاسخ به سوالی با توجه به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ و اینکه مسئولان چه رویکردی در این زمینه باید داشته باشند، گفت: برای اینکه بتوانیم در زمینه اقتصادی موفق شویم یکی از بهترین‌ راه‌ها می‌تواند استفاده از ظرفیت هنر باشد. باید نگاه فرصت محور به هنر داشته باشیم و به آن توجه کنیم. همچنین فرهنگ به معنای عام نیز در رسیدن به این توفیق می‌تواند نقش داشته باشد. اگر بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی به بهترین شکل استفاده کنیم می‌توانیم بسیاری از مسائل اقتصادی را حل کنیم برای مثال در مصرف انرژی گاهی گفته می‌شود باید سالی 5 هزار مگاوات به ظرفیت فعلی برق کشور اضافه شود. یکی از راهکارهای آن اضافه کردن نیروگاه‌های جدید است اما در سوی دیگر می‌توان با یک کار فرهنگی و اصلاح صحیح مصرف این 5 هزار مگاوات را با جلوگیری از اصراف محقق نماییم. اگر فرهنگ بتواند در کنار اقتصاد حرکت کند در بسیاری از زمان‌ها می‌تواند بسیاری از بسترها را برای رشد و پیشرفت در کشور فراهم کند به خصوص اگر این فرهنگ از نوع فرهنگ متعالی، انقلابی و اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط