loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارشی از رونمایی دو کتاب «حجاب با حجاب» و «سبک زندگی»

نویسندگان مرتبط : محمدرضا زائری

سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393

مراسم رونمایی از دو اثر جدید حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و مدیرمسئول نشریه خیمه فردا عصر امروز با حضور حسین دهباشی، کوروش علیانی، حامد حجتی، احمد شکرچی‌زاده، احسان رضایی، لعیا اعتماد سعید، تقی دژکام، علی جعفرآبادی، حسین قاضی‌زاده، حسام‌الدین مطهری و .... برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و نویسنده کتاب «حجاب با حجاب» و «سبک زندگی» اظهار داشت: کتاب «حجاب با حجاب» با مشقات بسیاری از وزارت ارشاد اجازه نشر گرفت و مدت بسیاری طول کشید تا اجازه انتشار وزارت ارشاد را به دست بیاورم. این درحالی است که در طی مدتی که کتاب منتظر اجازه انتشار از سوی وزارت ارشاد بود کتاب ‌های بسیاری اجازه نشر گرفتند که خود حجاب را زیر سوال بردند.

وی با بیان اینکه این مشکل را نمی‌شود به دولت و وزارت ارشاد تسری داد، گفت: مشکل سلیقه افرادی است که در وزارت ارشاد مشغول به کار هستند.

نویسنده کتاب سبک زندگی ادامه داد: سعی کردم در نوشتن کتاب سبک زندگی بیشتر به مسائل کاربردی بپردازم که مردم در زندگی روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تا مسائل تئوریک.

وی در پایان بابیان اینکه تشکیل این جلسه فتح بابی بود که نسبت به موضوعی مانند حجاب گفت‌وگو صورت گیرد.

تقی دژاکام روزنامه نگار و فعال فرهنگی از دیگر افرادی بود که در در این هم‌اندیشی در مورد حجاب شرکت کرد و در ابتدا گفت: آقای زائری سنبل کار فرهنگی است به همین دلیل، صبغه فرهنگی وی پررنگ‌تر از صبغه روحانی بودن است.

وی افزود: آقای زائری روحانی اصول‌گرای اصلاح ‌طلب است و در پی آن است با اصلاح‌طلبی اصول‌گرایی را پرنگ کند. نه مانند اصلا‌ح‌طلبانی که با اصلاح در پی کم‌رنگ کردن اصول است.

کوروش علیانی نویسنده و روزنامه‌نگار در این مراسم گفت: محمد رضا زائری ادامه دهنده گفتمانی است که که سابقه دارد و آغاز کننده این گفتمان آیت‌الله مرتضی مطهری و آیت‌الله بهشتی بودند.

وی افزود: این گفتمان سه شاخص اصلی دارد. نخست اینکه گفتمانی است که به شدت در پی دانستن است و هیچ لحظه از دانستن فرو‌گذار نیست.

علیانی سپس به دومین شاخصه این گفتمان پرداخته است و تشریح کرد: بزرگان این گفتمان در هر جای عرصه را خالی دیدند به فعالیت می‌پردازند. به طور مثال آیت‌الله مطهری برای تبیین حجاب دست به قلم می‌برد و در مجله زن امروز مقاله می‌نویسد و از اینکه مورد انتقاد قرار بگیرند هیچ واهمه‌ای ندارد.

 

این نویسنده و روزنامه‌نگار در پایان سخنانش گفت: سومین ویژگی این گفتمان این است که بدون هیچ حد و مرزی به آزادی اندیشه معتقد است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط