loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات عرفانی در دیوان حضرت امام جلوه گر است

نویسندگان مرتبط : سید روح الله موسوی خمینی | اسماعیل منصوری لاریجانی

پنجشنبه 15 خرداد 1393

اسماعیل منصوری لاریجانی محقق و نویسنده عرفان اسلامی، استاد دانشگاه و مجری برنامه تلویزیونی معرفت اظهار داشته است: از مهمترین خاطراتی که از مرحوم امام خمینی دارم این است دو سال در جنگ بودیم و در آن دوران پایان جنگ در سازمان بازرسی ویژه فرماندهی کل قوا مشغول بودم و مناطق جنگی را بررسی می کردیم و از اوضاع جبهه ها خدمت امام خمینی گزارش می دادیم.

وی در ادامه افزود: البته ما گزارش ها را تهیه می کردیم از طریق حاج آقا فلاحیان یا آیت الله هاشمی به سمع ایشان می رسید. من توفیق داشتم چند باری امام خمینی (ره) را از نزدیک ملاقات کنم.

البته من همیشه دلم می خواست که ایشان را از نزدیک ملاقات کنم بهرحال این آرزوی همه رزمندگان مشتاق بود بچه ها هم در پایگاه شهید بهشتی یک بار که به عللی عملیات به تعویق افتاد، تقاضا کردند که امام خمینی (ره) را ببینند.

نویسنده «جلوه های ولایت در آثار امام خمینی(ره)» با تأکید بر اینکه رابطه امام و رزمندگان یک رابطه عاشق و معشوق بود، اظهار داشت: پس از آن میسر شد که به خدمت امام خمینی (ره) برویم و در زمانی که صف دیدار به ایشان نزدیک می شد من ناخودآگاه ایشان را بوسیدم ایشان سرشان را بالا آوردند و من آن زمان تازه فهمیدم که این آرزوی زیارت امام چه بوده است، این دیدار برای من بسیار شیرین بود و هنوز در ذائقه من مانده است.

منصوری لاریجانی که سابقه تحصیل دروس حوزوی را داراست، در ادامه افزود: یادم می آید که در جبهه یک بار احتیاج شد و به من گفتند که معمم شود، من آنجا گفتم به یک شرط معمم می شوم که یک اذنی از طرف امام یا نماینده ایشان باشد حاج آقای اسکندری از من پرسیدند که اگر حاج آقا موسوی جزایری اجازه بدهند، قبول داری؟ من موافقت کردم، حاج آقا موسوی استقبال کردند و خلاصه ما آنجا در لباس روحانیت ظاهر شدیم و همه تعجب کردند که من روحانی بودم.

وی درباره دیوان اشعار امام راحل گفت: تجلی ادبیات عرفانی در دیوان ایشان بود شعرشان مضامین عرفانی داشت و این باعث ماندگاری اش شد من هم یک زمانی شعر می گفتم غزل، قصیده و مثنوی که از دوران جوانی شعر سرودن را آغاز کردم البته خیلی از اشعارم گم شد و متوجه نشدم تا اینکه بعد از انتشار دیوان امام خمینی من هم تشویق شدم و اشعارم را جمع آوری کردم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط