loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استاد دانشگاه آمریکا از بحران مشروعیت دولت این کشور گفت

دانشگاه پرینستون آمریکا اخیرا کتابی از یکی از استادان دانشگاه این کشور منتشر کرده که نام این کتاب «چرا دولت این قدر شکست می خورد؟» است.

چهارشنبه 21 خرداد 1393

دانشگاه پرینستون آمریکا اخیرا کتابی از یکی از استادان دانشگاه این کشور در رشته حقوق و سیاست منتشر کرده است با نام «چرا دولت این قدر شکست می خورد؟». نویسنده این کتاب یعنی پیتر شاک موضوع اصلی این کتاب را بحران ها و شکست های پی در پی آمریکا در داخل و خارج از این کشور قرار داده و با انتخاب تصویر جلد روی کتاب، که تصویری از شکسته شدن تصویر کاخ سفید است، سعی دارد اهمیت و عمق مشکلاتی را نشان دهد که دولت این کشور با آن دست به گریبان است.

این استاد دانشگاه در کتابش نوشته است: «در حالی که دولت فدرال آمریکا روز به روز دخالتش را در زندگی مردم با کنترل اطلاعاتشان بیشتر می کند، مردم این کشور روز به روز از دولتشان ناراضی تر می شوند و تا کنون آمریکایی ها به میزانی که امروز از دولتشان ناراضی بوده اند، احساس بدی نسبت دولتشان نداشته اند و آنها اغلب دولتشان را به عنوان یک مزاحم بی کفایت و غول بی فایده می بینند! و مهم ترین نتیجه سیاست های بی اثر دولت آمریکا و نارضایتی مردم این کشور این است که هم اکنون زنگ خطر بحران مشروعیت این دولت به صدا درآمده و آنها باید هر چه زودتر فکری به حال آن بکنند.»

**مشکلات آمریکا عمیق تر از رفت و آمد احزاب است

پیتر شاک در این کتاب حجم گسترده ای از مثال های موجود در سیاست ها و مشکلات دولت آمریکا را بیان کرده تا نشان دهند چرا این دولت تا به این حد دراجرای سیاست هایش شکست می خورد.

این نویسنده در کتابش همچنین بر سر این نکته بحث کرده است که مشکلات آمریکا نه مشکلات دوره ای و زودگذر هستند و نه مشکلات ناشی از درگیری های حزبی و رفت و آمد دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، بلکه  مشکلات به قدری ساختاری و عمیق هستند که هر دولت جمهوری خواه یا دموکرات هم که بر سر کار بیاید به دلیل ساختار حکومتی این کشور با این مشکلات روبرو شده و شکست می خورد. او نقاط ضعف متعدد دولت این کشور را شامل اهداف غیر واقعی، انگیزه های منحرف، اطلاعات ضعیف و تحریف شده، بی خردی سیستماتیک، بازارهای قدرتمند و غیر قابل اجتناب،و محدودیت های ذاتی قانون خوانده و گوشزد کرده است که دولتمردان آمریکا برای جلوگیری از شکست نهایی و اضمحلال نیاز به اصلاحات جدی و رفرمی در ساختار این کشور دارند.

پیتر شاک استاد دانشگاه در رشته حقوق و سیاست است و تا کنون کتاب های متعددی از او در این کشور منتشر شده است او همچنین در سال های گذشته در وزارت بهداشت، آموزش و رفاه اجتماعی این کشور نیز صاحب سمت ها و مسئولیت هایی بوده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط