loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در آستانه نیمه شعبان رمان «کمی دیرتر» به مرز ۴۰ هزار نسخه رسید

انتشارات مرتبط : کتاب نیستان

نویسندگان مرتبط : سید مهدی شجاعی

انتشارات کتاب نیستان در آستانه نیمه شعبان چاپ هشتم رمان «کمی دیرتر» اثر سید مهدی شجاعی را در شمارگان ۵ هزار نسخه روانه بازار نشر می کند ، تاکنون ۳۵ هزار نسخه از این کتاب منتشر و در بازار نشر توزیع شده است.

چهارشنبه 21 خرداد 1393

اننتشارات کتاب نیستان در نظر دارد تا چاپ هشتم رمان «کمی دیرتر» اثر سید مهدی شجاعی را به مناسبت نیمه شعبان روانه بازار نشر کند ، چاپ هشتم در شمارگان 5 هزار نسخه و به قیمت 15 هزار تومان همزمان با نیمه شعبان روانه بازار نشر می شود.

طی هفت چاپ پیشین یان رمان 35 هزار نسخه از کتاب منتشر و در بازار نشر توزیع شده است، که با انتشار چاپ هشتم، شمارگان منتشر شده این کتاب به 40 هزار نسخه می رسد. سید مهدی شجاعی این روزها بازبینی نهایی قسمت دوم رمان «کمی دیرتر» را با عنوان «خبر از ما یا اساسا ً هرگز» را در دست انجام دارد، وی در ایام بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وعده انتشار این کتاب طی دو ماه آینده را به خبرگزاری تسنیم داده بود.

چاپ نخست رمان «کمی دیرتر» در سال 1390 منتشر شد و در همان روزهای ابتدایی علی رغم انتقاداتی که از سوی برخی افراد نسبت به کتاب مطرح شد، توانست در میان مخاطبان جوان از استقبال قابل توجهی برخوردار شده و به فروش مناسبی دست پیدا کند.

شجاعی در این رمان موضوعی بدیع را دستمایه نوشتن قرار داده و با زبانی صریح و بی پرده نگاهی نقادانه به وضعیت انتظار در جامعه امروز داشت، شاید همین زبان صریح و بی پرده بود که موجب شد برخی نسبت به این کتاب انتقاداتی داشته باشند.

شجاعی در مقدمه این کتاب نوشته است: «بارها در طول نوشتن این رمان دچار تردید و دودلی شدم. یک دلم می گفت: بیا و از خیر این کار بگذر و برای خودت دشمن تراشی نکن. عقل هم چیز خوبی است! مثل مگس بر روی زخم ها و عفونت ها ننشین! خوبی ها را ببین. دل دیگرم می گفت: نویسنده باید آینه باشد. آینه اگر زشتی ها را بپوشاند و فقط زیبایی ها را نشان دهد که دیگر آینه نیست … سرت را درد آوردم ولی دوست داشتم بدونی که در طول این کار با خودم چه دست و پنجه هایی نرم کردم … به خودم گفتم عموم کسانی که پیش از این تقدیر و تحسینت می کردند، بعد از انتشار این کار، ممکنه تقبیح و نکوهشت کنند.»

جلد اول «کمی دیرتر» از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.ماجرا از یک مجلس مذهبی شروع می شود. مجلسی که برای جشن نیمه شعبان و دعا برای ظهور فرج برپا شده است و در میان مجلس و درست در هنگام شور گرفتن حاضرین و فریاد ذکر«آقا بیا» از سوی آنها، جوانی به بیان این ذکر «آقا نیا» مشغول است که موجب بهت همه حاضرین و اعتراض آنها می شود.

رمان در ابتدا به ترسیم فضا از زبان یک نویسنده حاضر در این مجلس که گویا خود شجاعی است، می پردازد و پس از آن واکنش حاضرین در مجلس نسبت به جوانک را ترسیم می کند.نویسنده پس از این ماجرا با جوان همراه می شود و در سفری ماورایی به سراغ تک تک افراد حاضر در مجلس می رود و مشاهده می کند که هر یک از آنها در برابر این گفته جوان که امام زمان(عج) ظهور کرده و پیغام داده که شما او را همراهی کنید چگونه از خود واکنش نشان می دهند.در فصل پایان این رمان نیز سیمای واقعی یک منتظر امام زمان(عج) از سوی جوان و به زبان راوی ترسیم می شود.

نویسنده در جلد دوم کتاب شخصیت هایی را که با جلد نخست مشترک هستند، طراحی کرده است، بنا به گفته او، جلد دوم اساساً برای این نوشته شد که فصل هایی را از رمان «کمی دیرتر» حذف شده بود و حالا این فصل ها در جلد دوم منتشر خواهد شد.

شجاعی هم چنین پیش از این درباره این رمان گفته بود: در هنگام انتشار «کمی دیرتر» احساس کردم، این فصول ممکن است که در مقاطعی مصداق های مشخصی پیدا کند، بنابراین ترجیح دادم که این فصول را در چارچوب های دیگری ارائه کنم؛ چرا که همانطور که گفتم اگر این چند فصل در «کمی دیرتر» منتشر می شد، موجب به وجود آمدن مصداق هایی می شد که مدنظر من نبود. در تلاش بودم تا رمان محدود به مکان و زمان خاصی نشود و عمومیت داشته باشد، باید به گونه ای نوشت که 200 سال بعد هم در مواجهه با مسئله انتظار قابل استفاده باشد، به عبارت دیگر باید از زمان و مکان بیرون رفت. در جلد دوم تلاش کردم که داستان عمومیت بیشتری پیدا کند و جماعتی از مسلمان های خودی در این رمان مورد نقد قرار گرفته اند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط