loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدمهدی سیار: قیصر گفت باید از ایمان و معنویت حرف بزنیم

نویسندگان مرتبط : محمدمهدی سیار

محمدمهدی سیار در نشست رونمایی آلبوم «پایان پریشانی» گفت: روزی به همراه شاعران به دیدن قیصر رفتیم و او گفت فضای امروز متأسفانه دوران تاریکی و بی ایمانی است و در همین فضا ما باید از ایمان و معنویت حرف بزنیم.

پنجشنبه 22 خرداد 1393

شست رونمایی آلبوم «پایان پریشانی» با حضور وهب رامزی تهیه کننده، عباس ابوحمزه آهنگ ساز، محمود عبدالحسینی خواننده و دکتر محمد مهدی سیار در خبرگزاری مهر برگزار شد.

وهب رامزی در ابتدای این نشست گفت: تقریباً 3 سال پیش بود که ایده شکل گیری این آلبوم براساس اشعاری از قیصر امین پور شکل گرفت. من همیشه تأسف می خوردم از این موضوع که اشعار قیصر زیاد شنیده نشده است و شاید یکی از دلایل آن نبود موسیقی بر روی اشعار قیصر بوده است.

وی افزود: اگر بخواهیم بیشتر اشعار قیصر شنیده شود باید از ابزار موسیقی استفاده کنیم، ما این کار را به نیت کسی انجام دادیم که بزرگترین سرمایه برای ما است.

رامزی درباره دلیل تأخیر انتشار این آلبوم گفت: با توجه به اینکه از سازهای دیجیتال استفاده نکردیم و گردآوری اعضاء برای ضبط کمی زحمت داشت و همین امر موجب تاخیر در انتشار آلبوم شد.

در ادامه این نشست دکتر محمد مهدی سیار که کار انتخاب اشعار در این آلبوم را بر عهده دارد، گفت: امیدوارم ثوابی از این کار که به عطر حضرت آغشته است برسد به روح قیصر؛ اشعار قیصر از دل بر آمد و بر دل می نشیند و مصداقی از کلام الهی است که بر زبان شاعران جاری می شود و به همین دلیل هم ماندگار شدند، رایحه الهی را می شود در شعرهای قیصر احساس کرد.

وی افزود: شعر انقلاب بازگشتی میان زندگی، آئین مردم و موسیقی است که البته بخشی از میراث نیما را نیز بر دوش می کشد؛ شعر انقلاب زمینه بازگشت غزل هایی که به موسیقی نزدیک هستند را فراهم کرد، شعر انقلاب می تواند هم اغوش دوباره شعر و موسیقی باشد.

سیار در خصوص مخاطبان این آلبوم گفت: در این سالها پر اقبالترین آثار، آثاری بوده مضامین معنوی داشته است، نمونه بارز آن آلبوم نیلوفرانه بود که براساس اشعار قیصر امین پور ساخته شده بود و مردم برداشتی که از آن کردند همین مفهوم انتظار بود، این آلبوم می تواند آغاز دوباره این پیوند لقب بگیرد.

سیار ادامه داد: پروژه قیصر امین پور و آرمانش ایجاد گفت وگو میان عالم مدرن و معنویت سنتی است، روزی به همراه شاعران به دیدن قیصر رفتیم و او گفت فضای امروز  متأسفانه دوران تاریکی و بی ایمانی است و در همین فضا ما باید از ایمان و معنویت حرف بزنیم.

عباس ابوحمزه آهنگ ساز آلبوم پاران پریشانی دیگر سخنران این مراسم بود.او در سخنانی گفت: وحید جلیلوند به من پیشتنهاد داد که این کار را برای امام زمان انجام دهیم، خیلی خدا را شاکرم که اولیت کار رسمی من با قیصر آغاز شد.

وی افزود: وقتی فضای کار معنوی باشد کار بسیار سخت و دشوار می شود، خیلی سعی کردم برای آهنگسازی این کار یک فضایی انتخاب شود که مخاطبان مختلف با سلایق گوناگون از کار لذت ببرند، بر همین اساس تمام قطعات در عین اینکه یک انسجام دارند ولی هر قطعه هویت مستقل خودش را هم دارد.

وی یادآور شد: در این کار سعی کردم تعادلی بین موسیقی و شعر ایجاد کنم و کوشیدم که هرکدام جای خوشان باشند.

عبدالحسینی خواننده این آلبوم نیز در سخنانی گفت: این کار یک ویژگی دارد و آن هم این است که همه کسانی که در این اثر شرکت کرده اند صاحب اثر را می شناختند، همه بچه ها علاقه دلی داشتند به این کار و همدلی و همفکری همواره در جریان بود.

تهیه کننده این آلبوم در پایان نشست گفت: امیدوارم سه گانه قیصر و سید حسن حسینی و سلمان هراتی را تولید کنیم، خوشبختانه قدم اول را برداشتیم و در آینده سعی خواهیم کرد اشعار عاشورایی سید حسن حوسینی و اشعار نوجوانانه سلمان هراتی را در قالب موسیقی عرضه کنیم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط