loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درخت ها از خباثت اسرائیل ناله می کنند، شاعر می تواند ساکت باشد؟

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | مرتضی امیری اسفندقه

مرتضی امیری اسفندقه با بیان اینکه برگزاری جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب موهبتی برای حوزه شعر است، گفت: بالندگی فکر و فرهنگ کشور مدیون توجه رهبر انقلاب است.

سه‌شنبه 24 تیر 1393

مرتضی امیری اسفندقه، شاعر، با اشاره به ویژگی های دیدار اخیر شاعران با رهبر معظم انقلاب و ثمرات این نوع جلسات در جریان شعر و ادب معاصر کشور گفت: یکی از نکات مهم این جلسات که هرساله برگزار می شود این است که ارزیابی مقام معظم رهبری از جریان شعری کشور، محدود به یک جلسه نیست؛ ارزیابی همه جانبه است که با توجه به تاریخ ادب فارسی از آغاز تا الآن انجام می شود. ارزیابی منحصر به این جلسه نیست و این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. ایشان در دل آن ارزیابی، آنچه در یک جلسه مورد نظر شعر است، بازگو می کنند.

وی با اشاره به یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در جلسه اخیر شاعران با ایشان بر موضوع «فلسطین» و «غزه»، ادامه داد: یکی از مسائل جدی شعر عاطفه است که در واقع اگر عاطفه نباشد، شعر شکل نمی گیرد. آیا می توان پذیرفت که یک شاعر عاطفی که برای پرپر شدن یک گل شعر می گوید، برای پرپر شدن کودکان شعر نگوید. تأکید مقام معظم رهبری به این دقیقه همین است که کسی که مدعی شعر است، نمی تواند از کنار این حوادث بگذرد و ساکت بنشیند.

درخت ها از خباثت اسرائیل ناله می کنند، شاعر می تواند ساکت باشد؟

اسفندقه افزود: اگر شاعری است که عاطفه دارد، حتماً در برابر موضوع «فلسطین» و «غزه» موضع می گیرد، به حکم اینکه شاعر است و ژرف ساخت شعر هم عاطفه است. سنگ برای این مصیبت گریه می کند، درخت ها از این خباثت ها ناله می کنند؛ شاعر می تواند ساکت باشد؟ دل پرنده ها از این ستم خون است، شاعر می تواند ساکت از کنار این ماجراها بگذرد، ببیند و سکوت اختیار کند؟

شاعر «ورمشو» برگزاری جلسات شعرخوانی رهبر انقلاب را موهبتی برای شاعران دانست و یادآور شد: این یک موهبت است در عصر حاضر که رهبر یک ملت، رهبر یک کشور، در عین صفا و سادگی با شکیبایی تمام، خاص ترین اوقات ماه مبارک رمضانش را قبل و بعد از افطار به شنیدن شعر جاری و ساری جوان و پیر جامعه اختصاص می دهد. بالندگی فکر و فرهنگ مدیون این توجه است.

وی در ادامه تأکید کرد: و نکته مهم در این توجه این است که مرزبندی برای قوالب شعری وجود ندارد. این دیدارها خالی از هرگونه تعصب شکل گرفته در حیطه ادبی برگزار می شود. همه این ها مدیون نگرش عمیق و تأمل دقیق امین فکر و فرهنگ فارسی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط