loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با «شب قدر» بیشتر آشنا شویم

انتشارات مرتبط : بقعه

نویسندگان مرتبط : سید محمد حسینی بهشتی

فضیلت این شب بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست و در تعالیم دین مبین اسلام، ارزش این شب با هزار ماه برابری می کند. برای شناخت بیشتر و بهتر این شب، کتاب شهید دکتر بهشتی به شما علاقه مندان پیشنهاد می شود.

چهارشنبه 25 تیر 1393

این کتاب از سه بخش متفاوت اما مرتبط تشکیل شده است . گفتار نخست با عنوان «شب قدر» از مجموعه سخنرانی های دکتر بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ (آلمان ) استخراج شده است که در سال 1344 یعنی اولین سال اقامت پنج سال و نیمه ایشان در آن دیار ایراد شده است . همان گونه که از شیوه بحث پیداست ، روی سخن با مخاطبانی است که با معلومات متفاوت کنار یکدیگر قرار گرفته ، در عین سلیسی و روانی ، بر استدلال ها و شواهد عینی استوار است .
گفتار دوم با عنوان «روزهای آخر زندگی حضرت علی (ع )» از مجموعه گفتارهای ایراد شده پس از بازگشت ایشان از آلمان برگزیده شده است . نگاه تاریخی به رویدادهای آخرین سالهای زندگانی امام علی (ع )، استناد به شواهد متقن و تصحیح باورهای غلط رایج در اذهان عامه ، که شیوه همیشگی ایشان در گفته ها و نوشته ها بوده ، اینجا نیز مشهود است .
سومین بخش این اثر، متن خطبه متقین از کتاب شریف نهج البلاغه است که توسط دکتر بهشتی ترجمه و از میان دست نوشته های ایشان انتخاب شده است . امید آنکه توشه راه حق جویان و خدا باوران راستین باشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط