loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب مرجع «فرهنگ نامه سوره های قرآن» منتشر شد

انتشارات مرتبط : قدیانی

نویسندگان مرتبط : غلامرضا حیدری ابهری

کتاب مرجع «فرهنگ نامه سوره های قرآن» توسط غلامرضا حیدری ابهری به زبان ساده برای مخاطبان کودک و نوجوان منتشر شد.

یکشنبه 29 تیر 1393

کتاب «فرهنگ نامه سوره های قرآن» یک دوره معرفی سوره های قرآن کریم به زبان است. این کتاب از 114 قسمت تشکیل شده که هر قسمت به یک سوره اختصاص دارد. در هر قسمت جایگاه هر سوره در قرآن، محل نزول، تعداد آیات و معنای نام آن سوره بیان می شود و به طور خلاصه نیز گزارشی از محتوای سوره ارائه می شود. در پی این مطالب نیز چند نکته خواندنی هر سوره می آید که خوانندگان را با زلال معارف قرآن آشنا می سازد.

مجموع این نکات به گونه ای طراحی شده اند که با خواندن آنها، علاقه مندان به قرآن کریم، یک دوره معارف قرآنی را از نظر می گذرانند و با جهان قرآن کریم آشنا می شوند. در این نکات، از توحید و خداشناسی، از معاد و جهان آخرت، از زندگی پیامبران، از سرنوشت بدکاران، از کارهای نیک و بد، از احکام دینی و برخی حوادث مهم تاریخی سخن به میان می آید و شأن نزول برخی آیات هم بیان می شود و نشانه های خدا در جهان طبیعت نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کتاب «فرهنگ نامه سوره های قرآن» حاصل تلاش حجت الاسلام حیدری ابهری است که در بیان مفاهیم دینی _ قرآنی به زبان ساده، تجربه ای طولانی دارد، همچنین در پایان این کتاب مرجع، نمایه الفبایی موضوعات، در بخش فرازهایی از سوره آورده شده است.

در کتاب مرجع «فرهنگ نامه سوره های قرآن» درباره فرازهایی از سوره «تکاثر» می خوانیم: مردم روزگار پیامبر (ص) چنان گرفتار فخرفروشی بودند که حتی به تعداد مردگان خود نیز افتخار می کردند. آنان با هم به جدال می پرداختند و تعداد مرده های خود را به رخ هم می کشیدند و به یکدیگر می گفتند: «تعداد مرده های ما از تعداد مرده های شما بیشتر است!»

بعضی وقت ها، حتی به قبرستان می رفتند و قبرهای بستگان خود را می شمردند تا بدین وسیله ادعای زیاد بودن مرده هایشان را اثبات کنند. گ.یا در سوره تکاثر، خدا همین افراد را مورد انتقاد قرار داده است. در آیات 1 و 2 سوره تکاثر می خوانیم: «فخرفروشی، شما را به خود سرگرم کرده است؛ تا آنجا که به دیدار قبرها رفتید.»

حضرت علی (ع) نیز درباره این کار مردم جاهلیت فرموده است: «به یاد استخوان پوسیده کسانی افتاده اند که سال هاست خاک شده اند. با این فاصله زیاد، به یاد کسانی افتاده اند که سودی به حالشان ندارند. آیا به گور و محل نابودی پدران خود افتخار می کنند؟! یا با شمردن تعداد مردگان خود را زیاد می شمرند؟ سزاوارتر آن است که این مردگان مایه عبرت باشند نه مایه افتخار.»

انتشارات «قدیانی» کتاب مرجع «فرهنگ نامه سوره های قرآن» نوشته حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری را در 359  صفحه و با قیمت 75 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط