loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «فایرابند و معقولیت معرفت علمی» توسط «نشر کتاب فردا» به چاپ دوم رسید.

انتشارات مرتبط : کتاب فردا

نویسندگان مرتبط : امیرمهدی بخشی زاده

کتاب «فایرابند و معقولیت معرفت علمی» نوشته امیرمهدی بخشی زاده توسط «نشر کتاب فردا» به چاپ دوم رسید.

شنبه 4 مرداد 1393

هر چند این کتاب اولین اثر تالیفی و مستقل درباره فایرابند است، اما اثری همه جانبه و فراگیر برای تمام ابعاد زندگی و اندیشه های فایرابند نیست؛ چون اساسا این پژوهش بر مبنای بازسازی نظریه  معقولیت فایرابند سامان یافته است و نمی توان از آن انتظار کاوش تمام زوایا و بنیادهای فکری فایرابند را داشت، هر چند به برخی از آن ها در حد بضاعت پرداخته است.
اهمیت اندیشه های فایرابند در حوزة معقولیت، در این است که او یکی از بزرگترین ناقدان معقولیت علمی در فلسفة علم می باشد. در عین حال او و "کوهن"، مسئول ایجاد و توسعة جریانِِ نسبی گرایی که موج سوم فلسفة علم در قرن بیستم توصیف شده است، هستند. به همین دلیل مهم است تا بررسی شود که نظر فایرابند در مورد معقولیت چیست. این پژوهش برآن است تا نظریة معقولیت فایرابند را از خلال آثارش بازسازی و بررسی کند و نقدهای مهمی که در مورد برخی جنبه های آن صورت گرفته است را شرح دهد. نظریة معقولیت علمی فایرابند با نسبی گرایی و قیاس ناپذیری او نیز سازگار است. این سازگاری طوری ایجاد شده است که با سنت عقل گرایی غربی در تقابل جدی است.
نشر کتاب فردا فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تاکنون بیش از سی عنوان کتاب توسط این انتشارات به چاپ رسیده است که تمامی آن ها به چاپ­ های دوم و سوم رسیده و برخی از آثار موفق شده ­اند چاپ ششم را در طول سه سال تجربه کنند. تحول در علوم انسانی، فقه حکومتی، تحول حوزه­ های علمیه، الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، انقلاب اسلامی، سنت غربی و نسبت ما با سنت و تجدد از جمله موضوعاتی است که نشر کتاب فردا مورد توجه خود قرار داده است. کسب عنوان ناشر برگزیده پانزدهمین دوره کتاب سال حوزه در سال ۱۳۹۲ و ناشر تقدیرشده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال ۱۳۹۳ از جمله موفقیت­ های نشر کتاب فردا در سه سال آغازین فعالیت خود بوده است.
علاقه مندان به این اثر و کتاب های نشر کتاب فردا را با تخفیف ویژه می توانید از پاتوق کتاب فردا به نشانی BookRoom.ir تهیه نمایند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط