loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نمی از یم رمضان» در شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

«نمی ازیم رمضان؛ شرحی کوتاه بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان» نوشته حجت‏ الاسلام و المسلمین محمدامین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

شنبه 4 مرداد 1393

«نمی از یم رمضان؛ شرحی کوتاه بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان» نوشته حجت ‏الاسلام والمسلمین محمدامین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده با نگاهی به ادعیه روزانه این ماه مبارک، پیام های اصلی آنها را استخراج کرده و با استناد به آیات و روایات بر محورهای اصلی دعاها تکیه و شرح و تفسیر کند. نویسنده برای استفاده اهل نظر، مستندات روایی و متون عربی را در پاورقی قرار داده، که خود می تواند سرنخ بسیاری از بحث ها شود.

نویسنده در مقدمه می نویسد:

دعاهایی که برای روزهای ماه مبارک رمضان وارد شده است را ابن‏ عباس از لسان پیامبر (ص) نقل کرده است. مصدر این دعا دو کتاب کفعمی است که از وی در زمینه دعا دو کتاب «البلدالامین» و «المصباح» را داریم. این دعاها نیز در البلد الامین و مصباح او نقل شده است. مرحوم سید ابن طاوس نیز بسیاری از دعاها را با مختصری تفاوت در «اقبال الاعمال» آورده است که به «بحار الانوار» منتقل شده است، همچنین مرحوم علامه مجلسی نیز در کتاب «زادالمعاد» دعاهای هر روز ماه مبارک را نقل کرده است، که پس از آن به «مفاتیح الجنان» مرحوم حاج شیخ عباس قمی منتقل شده است. دعاها گرچه مرسل است، ولی از باب تسامح در ادله سنن خواندن آن خوب و دارای ثواب خواهد بود، علاوه بر آنکه دارای پیامهای بسیار زیبا وسازنده در ابعاد فردی واجتماعی وتربیتی است. همچنین کفعمی در البلد الامین ثواب این دعاهای با عظمت را برای ایام ماه مبارک نقل کرده است که محدث قمی آن را در مفاتیح الجنان نیاورده است.

چاپ اول «نمی از یم رمضان» در 240 صفحه، قطع رقعی، 6700 تومان و تیراژ 1000 نسخه از سوی دفتر نشر معارف منتشر ‏ شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط