loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویژگی های بیستمین کنگره شعر رضوی عنوان شد

انتشارات مرتبط : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

دبیر بیستمین کنگره سراسری شعر رضوی گفت: شورای سیاست گذاری این کنگره هر هفته با حضور ۱۵ شاعر برجسته از سراسر کشور در کرمان برگزار می شود تا امسال شاهد برگزاری جشنواره ای متفاوت باشیم.

شنبه 11 مرداد 1393

امسال نیز در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، بیستمین کنگره شعر رضوی در کرمان برگزار می شود.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیر کنگره سراسری شعر رضوی اظهار داشت: کنگره امسال متفاوت با سال های گذشته خواهد بود و سه ویژگی برجسته این تفاوت ها را باعث شده است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان افزود: اولین ویژگی آن این است که این کنگره براساس ترتیب برگزاری آن در طی سال های گذشته عناوین و اسامی مختلفی به آن داده شده بود اما امسال عنوان کنگره برای آن درنظر گرفته شد و همچنین براساس سال های برگزاری آن می توان دریافت که این دوره از کنگره در واقع بیستمین دوره کنگره سراسری شعر رضوی است، در حالی که جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، امسال دوازدهمین دوره خود را پیش رو دارد و این مسئله نشان می دهد که کنگره شعر رضوی پیش از برگزاری جشنواره های امام رضا(ع) نیز برگزار می شده است.

وی در توضیح دو ویژگی دیگر کنگره امسال شعر رضوی گفت: امسال بخش آزاد نیز به بخش های این کنگره شعر اضافه شده است. به این معنا که شرکت کنندگان علاوه بر شرکت در بخش شعر رضوی می توانند با شرکت در بخش شعر آزاد نیز از جوائز این کنگره بهره مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: محور کار کنگره در بخش رضوی، شعر ولایی و رضوی است و به دلیل آنکه جوانان و علاقه مندان به مقوله شعر به طور عموم بتوانند در این کنگره حضور داشته باشند بخش شعر آزاد نیز به آن اضافه شد و علاقه مندان به این بخش می توانند آثار خود را در در دو سبک شعر کلاسیک و شعر آزاد (نو و سپید) به دبیرخانه کنگره سراسری شعر رضوی ارسال کنند و آثار آن ها نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت و این مسئله باعث شده است تا از کنگره سراسری شعر رضوی در سال جاری استقبال بیشتری صورت گیرد.

فلاح اظهار داشت: سومین ویژگی کنگره شعر رضوی دعوت به همکاری یکی از شعرای برجسته در هر استان است تا این افراد، سایر شعرای استان خود را با اهداف برگزاری این کنگره آشنا کرده و شاهد حضور گسترده و هر چه بیشتر شعرای کشور در این کنگره باشیم. این تدابیر اندیشیده شد تا بتوانیم به امید خدا و عنایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) کنگره امسال شعر رضوی را پررونق تر از سال های گذشته برگزار کنیم.

دبیر کنگره سراسری شعر رضوی درباره برنامه های ویژه آیین اختتامیه اظهار داشت: شورای سیاستگذاری این کنگره با حضور 15 شاعر از سراسر کشور در استان کرمان تشکیل شده است و هر هفته جلسه ای در خصوص تبیین طرح های محتوایی کنگره شعر رضوی برگزار می شود، که در همان نشست ها در خصوص برنامه های خاص و ویژه آیین برگزاری کنگره سراسری شعر رضوی به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط