loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدار با «پوتین های آشنا» در بازار کتاب

انتشارات مرتبط : فاتحان

کتاب «پوتین های آشنا» روایت زندگی شهید بختیار جمور، به فلم حمید حسام از سوی نشر فاتحان منتشر شد.

یکشنبه 12 مرداد 1393

 کتاب «پوتین های آشنا» روایت زندگی، حماسه و شهادت سردار شهید بختیار جمور است که حمید حسام به رشته تحریر درآورده و در آن طی بخش های کوتاهی به روایت زندگی و شهادت این سردار سپاه اسلام می پردازد.

بختیار جمور در یکی از روستاهای همدان به دنیا آمد و کار خود را از کارگری و بنایی شروع کرد و در نهایت هم در کسوت معاونت لشکر ۴۳ امام علی(ع) در علمیات ایذایی قبل از والفجر ۸ به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است: «...گفتند: مسجد محل نیاز به تعمیرات داره، پول و پله هم در کار نیست. گفت: راستِ کارِ ماست. با هم آستین بالا زدیم، من کارگری می کردم و آقای بختیار بنایی، گچکاری، محوطه سازی و همه چیز...»

در بخش دیگری از کتاب می خوانیم: «... بار دوم بود که ما رفتیم پابوس آقا امام رضا(ع). شوق زیارت، ناآرام و بی قرارش کرده بود. می گفت: خیلی حرفا با آقا دارم. آن روزها خبر آغاز حمله سراسری عراق به مرزهای ایران از رادیو شنیده می شد. زیارت کردیم و از صحن بیرون آمدیم. آرام بود و مسرور. پرسیدم: حالا بگو از آقا چی گرفتی که این جور سرحال شدی؟ گفت: اذن پوشیدن لباس سپاه و خدمت در جبهه را...»

ذبیح قربانی همرزم شهید نیز در روایتی عنوان می کند: «... زمزمه عملیات بود. باید خانواده را از اهواز به شهرستان بر می گرداندم. توی مسیر جاده، آقای بختیار را دیدم. هر دو پیاده شدیم و گرم گرفتیم. چشم او به دختر کوچک من افتاد و مقابلش نشست و با محبت و خوشرویی پیشانی او را بوسید... از ابراز محبت او شرمنده شدم و پرسیدم: آقا بختیار، خانواده را دیدی؟ خندید و گفت: نه، ولی با تلفن از جلو نظام دادم و یکی یکی باهاشون خداحافظی کردم. از سرِ شرم، سرم را پایین انداختم و ناخواسته نگاهم افتاد به پوتین های او، همان پوتین های آشنا...»
 
مولف در پایان کتاب به عنوان ضمیمه، تعدادی از عکس های سردار شهید «بختیار جمور» را در قاب تصویر آورده است.

کتاب «پوتین های آشنا»؛ روایت زندگی، حماسه و شهادت سردار شهید بختیار جمور، گردآورنده: حمید حسام، شمارگان: سه هزار نسخه، ۱۹۷ صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز را نشر فاتحان با بهای 80 هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط