loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزاری جایزه کتاب 3 هزار دلاری همزمان با نمایشگاه کتاب تورنتو

نمایشگاه بین المللی کتاب تورنتو از این پس شاهد برگزاری یک جایزه کتاب برای ناشر- مولف ها در سه بخش بزرگسال، نوجوان و کودک است.

دوشنبه 13 مرداد 1393

 نمایشگاه کتاب تورنتو که یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی کتاب است، از این پس سالانه، جایزه کتابی در حاشیه خود خواهد داشت و در نوامبر امسال اولین دوره جایزه نمایشگاه کتاب تورنتو برگزار می شود. این جایزه در دو بخش کتاب دیجیتال و طراحی کتاب از به صورت سالانه برگزار خواهد شد و اما تفاوتش با دیگر جوایز این است که جایزه به کتاب های ناشر-مولف داده می شود.

این جایزه به نویسندگان کانادایی داده می شود که در فاصله زمانی بین برگزاری دو نمایشگاه کتاب اقدام به انتشار کتاب به صورت ناشر-مولف و به صورت الکترونیکی کرده اند.

کانادا بعد از آمریکا دومین کشوری است که در آن کتاب ها به صورت گسترده به صورت ناشر- مولف منتشر می شود و انتشار مستقل کتاب ها توسط نویسندگان در سال های اخیر با استفاده از نرم افزارها و سایت هایی که برای انتشار دیجیتالی کتاب و فروش آنها راه اندازی شده اند، فراگیر شده است و بخش بزرگی از بازار کتاب کانادا را در دست گرفته اند.

جایزه 3هزار دلاری کتاب تورنتو در هر یک از بخش های زیر به برگزیدگان اهدا می شود.

1- جایزه کتاب بزرگسال(برای مخاطبان بالای 19 سال)

2-جایزه کتاب نوجوان (مخاطب 12 تا 18 سال)

3- جایزه کتاب کودک (مخاطب نوزاد تا 11 سال)

گروه داوران این جایزه از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تورنتو هستند و کتاب ها از نظر هنری و ادبیات و تاثیرگذاری بررسی می شود و در هر رشته 6 نامزد برای دریافت جایزه نهایی معرفی می شوند. سپس از میان 6 نامزد، یک کتاب با نظر سرشناس ترین افراد حوزه کتاب کودک، نوجوان و بزرگسال به عنوان برنده نهایی اعلام خواهد شد.

علاوه بر این، 6 نامزد نهایی در هر بخش در معرض داوری و امتیاز دهی عموم مردم هم قرار خواهد گرفت و در این مرحله نیز، برگزیدگان داوری های مردمی در هر بخش جایزه هزار دلاری دریافت خواهند کرد.

نمایشگاه کتاب تورنتو از12 تا 14 نوامبر در مرکز همایش های مترو تورنتو برگزار می شود و بیش از 200 غرفه ناشران و مولف ناشران آخرین آثار خود را به علاقه مندان کتاب معرفی خواهند کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط